|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, min elfläkt längst fram som ska gå igång när bilen blir för varm (kökörning på sommaren osv) går inte igång och bilen blir välldigt varm när det är varmt ute:( Jag har prövat att mata den med 12v och fläkten fungerar utmärkt så då undrar jag: vad kan man göra mer? någon annan som har råkat ut för detta? tacksam för svar //Daniel | |
|
Du menar AC kondensorfläkten. Vill minnas att det är ett standardfel, ett effektmotstånd som går sönder. Sök på kondensorfläkt bör ge mer info. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Jag drog en egen 6mm kabel från + uttaget i motorrummet med relä och liten lös av/på brytare i kupén - funkar utmärkt, och jag gillar att ha full manuell kontroll. Mvh |
|
| japp, kondensorfläkten menar jag, vart sitter detta effektmotstånd isåfall Lasse? | |
|
Längst fram vid kylarens bas under elfläkten till höger. Ganska stort (5-6 cm långt gånger 1 cm). Bytte mitt häromåret mot ett jag köpte på ELFA för hundralappen. Funkade bra. Tills nu då fläkten rostat fast istället...eller om kanske magneterna släppt. |
|
|
ok tack ska kolla på det...tror inte magneterna har släppt för själva fläkten fungerar som den ska om man matar den med 12 v direkt i uttaget, fast det, å andra sidan, är ju före motståndet....så de kanske är något innan kontakten man bör kolla på?? relän osv kanske, vart sitter dom isåfall? |
|
|
Jag har fortfarande inte fått igång fläkten på 750n än.....ingen som vet vart reläet till den sitter och vilket de är ifall det är flera st under ett lock ex..? //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.