|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har en 525i -91 och denna har drabbats av ett sunkigt problem så här i den annalkande sommaren. Varken mina fönsterhissar fram, elektriska taklucka eller vindrutetorkarna fungerar. Även centrallåset har slutat fungera. Är efter lite sökande på forumet här ganska övertygad att det rör sig om nått relä eller dylikt. Innan dessa funktioner helt kollapsade så fungerade de när bilen var varm (under ett par dagar). Har kollat i relä/säkringsboxen fram och i reläboxen under baksättet men kunde inte utröna något med min novisa erfarenhet. Alla fyra säkringar som verkar vara kopplade till funktionerna såg hela ut. Inga kablar, kontakthus eller kontaktelement såg heller korroderade ut. Tänkte därefter använda uteslutningsmetoden för att checka vilket relä som var kass men då hade de givetvis olika socklar. Frågan blir således: Är det någon av de svarta avlånga boxarna (GM och RM heter de väl) som är kassa eller är det något specifikt litet relä som styr de funktioner som slutat fungera? Mvh Johan | |
|
Tjena! Har precis haft samma fel och det är med all säkerhet GM-modulen under sätet som sagt upp sig. Kolla nr på den och återkom. Har du tur så har jag en, men det måste vara samma nr på dom, annars funkar det inte. //Johan |
|
|
Har kollat nu och den jag har till salu heter 61.35-1.379 740 Pm:a mig om du skulle vara intresserad. //Johan |
|
|
Tackar för infon :) Stack direkt ner och kollade - Dessvärre hade min nr 61.35-1.388 523 :/ Så det får la bli skroten eller nått för att leta. En annan fråga som slog mig när jag väl var i närkontakt med GM:en. Hur fasen får jag loss den? Är det ryck med intryckta "vingar" som gäller eller? Mvh Lundahl |
|
|
Hej! Har du kontrollerat att inte "huvudsäkringen" är trasig? Den sitter under ett plastlock på högersida i motorutrymmet. Det kan vara svårt att se om den är trasig,man brukar måsta lossa muttrarna och först då ramlar den isär. Säkringen är på 80A(om jag kommer ihog rätt) och ser ut som ett plåtbleck. Lycka till! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.