AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.805

330Ci AC Schnitzer ute på annons - Feedback mottages.

Sida 1 av 2
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har min 330Ci AC Schnitzer 2003 ute på annons och söker lite feedback från er AP-kollegor.

Länk

Något som ni anser att jag bör ändra på, eller håller annonsen måttet?

Mvh Jimmy

jag anser att annonsen är helt perfekt.
Och bilen är grymt fin, lycka till med försäljningen
mvh
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Tycker annonsen ser mycket bra ut oxå.. men:

Två tidigare brukare, lika pedantiska mig ska kanske vara "som" mellan pedantiska och mig? :)

// Daniel
Ji
2.380
Jimmyboy

Spajjs: Helt riktigt, är nu fixat. Tack!

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Bra annons, fin bil!
Det enda som "stör" i perfektionen är att du inte har 19" ACS Type IV-fälgar :) (Allt annat är ju ACS, vad har Breyton där att göra...?)
Det som slog mig är att varför en bild från passagerarsidan på inredningen och inte från förarsidan...? men bra annons!
Fina bilder (och bil) och tydlig annons. Det som jag reagerar på är följande:

1)Varför måste priset diskuteras på plats? Vad är det för fel att ha kommit överrens om priset och samtliga förväntningar innan man ser bilen? Snarare underlättar väl detta både för säljaren och köparen. Sverige är stort land med långa avstånd och annonsmarknader täcker rubbet.

(Fungerar f.ö utmärkt att förhandla via telefon hos BMW och andra seriösa bilhandlare i Sverige utan att ha sett bilen först)

2)Jag hade nog taggat ned lite på attityden i annonsen, finns risk att det leder till det rakt motsatta som man faktiskt vill uppnå.
Min filosofi är att en seriös annons på god svenska med bra bilder och tydlig information automatiskt filtrerar bort de flesta oseriösa.

Fraser som "provkörning sker innan köpekontraktet skrivs under" och "däcksparkare undanbedes" kan kanske lika gärna summeras med "endast seriösa spekulanter tack" eller något liknande? Det lockar i vilket fall inget ha begär hos mig.

"Annonsförsäljare" är väl något som i princip försvann över en natt när TV4 slutade med sin text-TV annonsering. Och detta var 7 år sedan eller ngt?
Ji
2.380
Jimmyboy

Sani: Tack, håller delvis med dig, ACS 19" hade suttigt fint på Schnitzern. Breyton Magic fälgarna var första ägarens val och jag gillar oxå dom starkt även om ACS-fälgar kännts mer självklart.

FinnUbbe: Håller med dig, men jag valde att ta med en bild från passagerarsidan pga. att den blev riktigt bra och att jag i länken till garaget har bild från "rätt" håll. :) Sen visar denna bilden lite mer av de underbara kolfiberpanelerna.

Kristoffer_L: Priset måste diskuteras på plats anser jag när det gäller lite udda bilar i extra fint skick. En bil i finare skick ska inte prissättas via bilder och över telefon. Jag vidhåller samma princip när jag själv ringer som spekulant på en bil. Ordet "fint skick" betyder så OTROLIGT olika från person till person och jag blir oftast otroligt besviken trotts att ägaren sagt att den är felfri osv.

Den hårda attityden håller jag delvis med dig om, den är kanske lite väl hård men det är oxå tanken för att slippa oseriösa. Men som du skriver så kanske man slipper de där spekulanterna ändå med en seriös annons.

Att TV4 lagt av med sin terror visste jag faktiskt inte, tack för tipset ;).

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Problemet med oseriösa brukar vara att de inte inser det ;-) Meningar som "oseriösa undanbedes" brukar bara få motsatt effekt, dvs skrämma bort spekulanter som man egentligen vill ha.

Läser jag själv en annons där jag tycker attityden är fel så ringer jag inte på den. Jag har ingen som helst lust att behöva "be om" att köpa någons bil. Då passar jag hellre. Jag vill också kunna diskutera pris per telefon om inte bilen finns i närheten. Ingen mening med att åka långa sträckor om man inte ens vet om man har möjlighet att komma överens.

--------------------------------
//Lövet
Ji
2.380
Jimmyboy

Tack för all feedback, ser nu ut som att bilen är såld. En seriös köpare från mina gamla hemtrakter i Småland kommer ner imorgon och hämtar bilen. Det muntligt avtalade priset är 191' vilket jag inte riktigt vet om jag är nöjd med eller inte. Men så har jag, precis som andra pedatiska bilägare, en tendens till att över värdera sin ögonsten i utgångsläget.

Vad anser ni?
Är 191' rätt pris för bilen i fråga?

Mvh Jimmy

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Eftersom du satt ut den för 189' tycker jag du ska vara nöjd och tyst ;)
Grattis, sälj fort innan köparen ångrar sig :-)
Det är svårt att komma ifrån fakta att bilen är en E46 och ifrån 2003 så 191kkr måste ses som en bra bit ovanför snittet för en 330Ci.

Går ju att med lite förhandling hitta E92 325i 218hk och även 330i E90 för i sammanhanget bara 20-40kkr upp med motsvarande mil.
Sp
3.093
Spajjjs
Jimmyboy:

Varför bjuder han högre än annonspriset? :)

// Daniel
Ji
2.380
Jimmyboy

Heltsonika: Jag ska försöka vara nöjd, och jag vet att det stillar sig när jag väl sitter i nya åket som jag troligtvis får nästa vecka... ;)

Kristoffer_L: Ja det är möjligt, har dålig koll på prisbilden för de bilarna.

Spajjs: Det är den kompletterade ljudanläggningen som han ville ha med och som jag är glad för att slippa plocka ut. Därav 2' över annonspris.

Mvh Jimmy

Sp
3.093
Spajjjs
Jimmyboy:

Ok på så sätt :)

// Daniel
Ji
2.380
Jimmyboy

Bilen är nu såld!

Otroligt tungt att se den rulla iväg men man får bita ihop och tänka på vad som komma skall... och då blir det betydligt lättare allting!

Tack än en gång / Jimmy

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Jimmyboy,
så vad blir det nu?
Ji
2.380
Jimmyboy

Joofa: Nu blir det en M3 SMG Induvidual -05. Får förhoppningsvis bilen på onsdag i nästa vecka :). Blir ju knappt långa dagar tills dess.

Färg, mil och utrustning? Vad har de beställt induvidual? Nyfiken! :)
Låt mig gissa att det är denna M3:a? Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

Bra gissat! ;)

Men de fruktansvärda fälgarna är nu av och Original 19" M3 fälgar sitter på. Det var det första jag sa när jag såg bilen - aldrig med de fälgarna på!

Inredningen är helt underbar med utökat skinn mm. stolarna och övrig inredning är som nytt, trots 6800 mil.

Bilen ska nu besiktigas och rekondas sedan är den klar för lev. :)
Tror den kan ersätta

Mvh Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.