|
|
|
|---|---|
|
Hej: har en z4 3.0 2003 och det satt bridgestone 255/35/18 bak och 225/40/18 fram RFT däck runt om. Nu böt jag båda bakdäcken till toyo proxes T1R 255/35/18 EJ RFT och efter detta så har antisladdsystemet blivit väldigt känsligt och då menar jag mycket känsligt plus att höghastighetsstabiliteten 150km/h+ är under all kritik den "ormar" sig över hela körbanan är det någon som har haft samma problem. Tacksam för alla svar. Wall | |
|
Låter inte så kul. Kolla upp om du har rätt tryck för de nya däcken och testa med lite olika och se om det blir bättre med högre tryck. Rent allmänt så har jag läst att i alla fall Z3 blir extra spårkänslig ifall man har sämre mönster fram än bak. Riwa |
|
|
Aj då lät ju inte så bra, det gjordes väll en riktig ombalansering vid bytet. Vad är RFT däck annars ? |
|
| Du kan inte blanda RFT och inte RFT då uppkommer detta problemet. | |
|
Hej och tack för responsen. de är rätt balanserade och jag har provat med olika tryck. RFT däck är ett däck som när du får pungtering så kan man köra en viss sträcka även med noll tryck i däcket. TIM är det så att det är så stor skillnad på uppbyggnaden av däckssidan på ett RFT däck jämfört med ett "vanligt", att det skulla vara problemet. Så om jag köper ett par "vanliga" toyo däck och sätter de fram så skulle allt vara löst eller måste man göra något mer? Wall |
|
| Likadana däck runt om så ska problemet vara ur världen. Skillnaden mellan ett RFT-däck och ett konventionellt är _stor_. Att blanda däck är i grund och botten en dålig idé och att dessutom blanda in RFT-däck är en ännu sämre idé. Eftersom RFT-däck sitter originalmonterade på många BMW-bilar, Z4 inkluderad, så är kunskapen på forumet om däckens olika egenskaper stor. | |
| Jag har samma problem ! Skall byta framdäck nu och se om det hjälper ! | |
| Hade samma problem med RTF fram och vanliga bak, efter byte till vanlig fram ligger den som ett strykjärn på vägen :D | |
|
Hej: Det låter skönt att höra att det finns hopp TACK ,det blir till att "sko " om framdäcken så att pärlan slipper "sjukskrivningen" den mår annars mycket bra med ett nymonterat eisenmannsystem. Wall |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.