AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.282

Måste man betala svensk moms om man köper från salesafter.de?

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Eller är det priserna som visas på deras hemsida som är vad man behöver betala? Tänkte kanske köpa en komplett däck/fälgsats och vill bara vara 100% säker på att inga extra kostnader tillkommer förutom montering och sånt jag måste be nån firma göra här i Sverige...

I forumet verkar det vara lite skillda åsikter om detta med svensk moms så om någon som köpt på salesafter.de eller liknande kan svara så vore det nice! :)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Som privatperson betalar du momsen i det EU-land du köper sakerna i, dvs du betalar tysk moms.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ps
377
psike
M240i xDrive -19
ErikW har rätt - inom EU betalar man moms i säljande land och riskerar ej Tull/svensk moms.

Har själv köpt från Salesafter. Mina hjul var för övrigt monterade och balanserade vid leverans också - så behövde ingen däckfirma.

Vill minnas att mina M135:or gick på 15-16tkr fraktat och klart. BMW-handlaren skulle ha 36tkr för samma hjul... galet.

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Underbart! Har bl.a. sneglat på dom nya perfomance-fälgarna och dom är nästan 10tkr billigare på salesafter än det ca-pris som står på bmw:s svenska hemsida...

Nu måste jag räkna och kalkylera... :)
le
57
lekarloo
320i E90 -05
Är det orginal BMW fälgar? Ser prisvärt ut men hur lång tid tar det att få hem dem? Är frakten på 70 euro? Kan inte tyska så det ser lite rörigt ut.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Ja, det ska vara original.
Nu när jag läser så står det:

" Versandkosten EuroZone3 (Irland, Finnland, Portugal, Spanien, Schweden, Norwegen):

Paket bis 5kg:34.90 EUR
Paket bis 25kg:34.90 EUR
Sperrgut bis 150kg:139.90 EUR"

Detta skulle man kunna tolka som att paket upp till 150 kg tar dom 139.90EUR i frakt för...det är ganska mycket... Är inte säkert på vad "Sperrgut" betyder tyvärr..
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Minns att min frakt var tämligen dyr - €140 alldeles säkert. Men det förändrade inte det faktum att jag sparade 20tkr kontra min lokala BMW-handlare :)

Och av allt jag kunde dömma så var mina fälgar org.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.