|
|
|
|---|---|
|
hej. har precis köpt mig en m3 e36 3.2 den går riktigt vingligt på vägen i 160 km/h å uppåt. har gjort 4 hjulsinställning å har inga bussningar som låter dåligt eller så. å dämparna värkar vara fina me, sitter gula koni bak, å sen är den sänkt runt om. men nått fel måste det vara, för så dåligt kan den bara inte ligga på vägen. nån som vet vad det kan vara eller ska man börja byta alla bussningar? | |
|
Om du inte har gjort det, kolla så motorkuddarna och växellådskuddarna är riktiga /Jonas |
|
|
Vad har du för fälgar på då? Med mina 19tummare på så blir bilen mycket mer vinglig än när man har orginal 17 tum. |
|
|
Det kan också vara däcken som påverkar väghållningen. Min var också vinglig när jag köpte den, där var nya däck bak och halvslitna fram. Bytade framdäcken och sen vinglade den inte längre. Fram har jag 225/45 17 bak 245/40 17 fälgar fram 7 1/2 bak 8 1/2 |
|
|
hej. jag har 17" orginal fälgar. å lika mkt slitna runt om. har 225 runt om nu då de va monterat på gt fälgarna ja köpte. hade 245 bak innan å samma fel då. å motor fästen å vxl fästen är friska. men ska beställa lite powerflex bussningar samt krängningshämmar stag i morgon. |
|
| Bakvagns bussningar/silent block? Min var också "vinglig" och "ormade sig" på vägen. inga missljud eller så som avslöjade dåliga bussningar, men efter byte av bakvagns bussningarna så blev det en helt ny bil :) | |
| Polarns 3.0a hade samma fel o efter byte til powerflex bussningar i bakvagn så va det som en ny bil. ;) | |
| sjobusen: är det du som har en silvrig m3a? | |
|
Aquilla, Nix, min är röd ;) |
|
| bytte bärarms bussningarna i dag å bilen blev redan mkt bättre så ska byta dom andra i morgon, å alla dom andra har ja köpt powerflex så då går de lite lättare. | |
| sjöbusen. en röd med stor vinge o hartge fälgar? :P | |
|
Aquilla, Nix.. Länk |
|
| okej, lustigt för har ALDRIG sett den i lkpg, för den går där eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.