|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som byt O-ring (packning) till oljenivåsensor på en e39? Den sitter i tråget och vad jag kan se är det 3 muttrar!? Är det bara att ta bort dessa muttrar och byta packningen? något jag ska tänka på når jag plockar bort sensorn?? MvH Bmw 4-ever | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tappa ur oljan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso för tipset :)! Tänk om man hade glömt göra det....he he..ska inte säga för mycket för det kan hända den bästa. Länk bild på sensorn MvH Bmw 4-ever |
|
|
tyvärr så hsr det börjat läcka igen från sensorn. Får väl byta denna. Men måste ändå fråga om man inte behöver någon tättningsmassa för detta ända mål eller risken är större att det kommer att läcka om man lägger på tättningsmassa. Med tanke på att det är olja och hög värme så kanske det inte passar med någon tättningsmassa??!! Vad säger ni? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Man kanske inte ska köpa den allra billigaste från "Bar und billig" :0) på E-bay. Den nya sensorn larmar med fast gult oljekanna ung en minut efter start. Om jag startar om motorn försvinner det men det känns lite jobbigt. Att skicka tillbaks det till Tyskland kostar för mycket. Då den kostade 250:- inkl frakt hem är det nog bara att sätta upp på experimentkontot. Man får helt enkelt skylla sig själv. Det blir till att tappa ut oljan innan bytet till den gamla som bara larmade någon gång då och då när det var halvfullt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.