AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.573

Släppa bil mot fullmakt - att dom bara orkar

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Blir så trött, jag har annonserat min bruksbil på Blocket för att sälja den. Mitt pris är inte det lägsta. Det är inte det att jag på något sätt blir förvånad, bara j-vligt trött på dessa "bilhandlare" med köpare som står och väntar och med en fullmakt så har jag mina pengar inom ett par dagar.

Efter all uppmärksamhet som dessa bedrägerier har fått, finns det fortfarande folk som går på detta?

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja då den sista blåögda idioten är tyvärr inte född än.

Ringde på dörrn häromdan, en försäljare tillhandahöll "falska" Larmdekaler att sätta bredvid dörren a 350 kr st :) Hur månta timmar tar det för tjyven innan han vet att det betyder att det inte finns ett larm utan är fritt fram om man skyltar med en sådan dekal :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Precis speciellt när säljaren säkert har sin försäljning som täckmantel för kartläggning över hus utan larm. Du kunde likagärna satt upp en stor skylt på gräsmattan, lika dumt det.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Jaså de knackar dörr nu med dekaler? Det kan (tyvärr) ha att göra med att äkta dekaler från kända larm och bevakningsfirmor är lite eftertraktade och man håller hårt i dessa, förutom vid riktiga installationer osv.
Jämför med "falsk" larmatrapp som blinkar på bilens instrumentbräda, sådana finns det gott om därute..
Att dekaler är eftertraktade beror ju bara på att snåla människor försöker lura omgivningen med enbart dekaler istf riktigt larm, tyvärr inte helt ovanligt.
Att sedan ockra dessa för 350:-/st är ju lite magstarkt, hur svårt är det att själv skriva ut fullt dugliga dekaler på en vanlig skrivare? Loggorna finns ju att hämta hem lite varstans..

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.