AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
664

Lossa ramen runt DVD:n?

Finns det någon som vet hur man kan lossa ramen runt DVD:n eller CD spelaren i instrumentbrädan???

Tack på förhand

Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Om det är en e60/1 du har:

- sprätt ur knappen för varningsblinkers/dörrlåsning

- Ta bort den långa dekorlisten som knapparna sitter i genom att börja längst ut på passagerarsidan och jobba dig inåt. Sitter bara itryckt så har du fått upp den i hörnet släpper den rätt enkelt.

- Med listen borta ser du 2 krysskruvar i överkant på klimakontrollen. Ta bort dom och lossa kablarna till kliman

- nu kan du lossa dekorpanelen som täcker CD/DVD. Den sitter isnäppt åxå så sätt i en skruvmejsel på sidan strax ovanför det lilla förvaringsfacket och bänd försiktigt. Ta gärna en bit papper eller trasa mellan mejseln och panelen. Det är en fästpunkt på var sida

- slutligen sitter det ett par snäppen till i underkant vid panelen för stolvärme etc. Knepigt att komma åt dom men brukar gå bra att "jucka" ur panelen i det här läget

- nu kommer du åt spelare och det andra bakom.

Hör av dig om det kör ihop sig. Jag gjorde proceduren själv för en halvtimme sen när jag bytte min std CD till navi business.
Hej.
Tack så väldigt mycket det gick kanonfint.
Fick ut DVD:n men datorn startade inte för det. Den vill inte ha en ny DVD nu.

Svart display, den gör ett blinkande i bakgrunden när men "resetar" den men inget mer.
Ingen CD Ingen radio å ingen navi.
Har du nåt tips eller är det BMW som gäller nu.???

Eric

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.