|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder. Vilket år månad kom faceliften på M3 E46 och vad var det mer än baklysena som man ändrade?? | |
|
nästan säker på 05/2003, olika små detaljer som stag i fram, bagageluckan, frontens infästningar (kolfiber) osv. |
|
|
Kliman fick oxå ett något ändrat utseende i samband med faceliften (samtliga E46 modeller). Kanppar resp. "sensorgaller" sitter lite annorlunda. Bra att ha som en extra koll om bilen är en facelift eller inte. Avslöjade själv en M3:a i Tyskland som skulle säljas som en -04:a och som både saknade den nya bagageluckan samt den nya kliman. Säljaren hade ingen förklaring... Mvh Jimmy |
|
| MK4-navigator också så man kan använda "bird-view". SMG:n har uppdaterats... står t.ex. "N" istället för "0" när man har i neutral. Listen till bagageluckan är längre (ovanför reg.skylt) och sen är det en del andra smågrejer, bl.a. det som nämnts ovan. | |
|
April 2003 ändringar: • New LED Rear Lights Added • SMG Logo removed • Cabs now get "convenience opening" • Climate Control Buttons changed • Boot lid handle changed // Daniel |
|
| Vad skiljer nya resp gammla bageluckan och vad skiljer på climan skulle va kul att se bilder på gammla resp nya för att gämföra | |
|
Ej facelift Länk Facelift Länk |
|
|
Omegamannen: Listen som sitter på bakluckan på faceliften går längre ut på sidorna mot vad den gör på bilarna innan faceliften kom. Här är en bild där du kan se skillnad: Länk M3an är facelift medans 328an är innan facelift. // Daniel |
|
|
vad långsam jag var :) // Daniel |
|
|
Finns dock unika fall där det varit mitt i en facelift. Som t.ex min bil som är en sent maj producerad 03a som fått bakluckan men inte diodljusen :) Tror jag har den nya kliman också. |
|
| Vad är skilnaden på climan, någon som har bild på båda? | |
|
Ej facelift: Länk Facelift: Länk Men är det bara coupen som fick nya listen på bakluckan? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.