AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.022

Ditec och försäkring

Charlie
På Ditecs hemsida står det att försäkringsbolagen täcker kostnaden för ny Ditecbehandling på bilen (skadade/omlackerade delar) vid skada.
Frågade Dial idag, de hade aldrig hört talas om Ditec och att de eventuellt skulle stå för kostnaden.

Vilket gäller?
Är det enbart vissa bolag, och vilka i så fall...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag fick DITEC återbahandling av höger bakskärm efter en trädgren missade att väja för mig under backning:)
LF stod för kostnaden utan att säga halv fem.
Fråga ett DITECcenter nära dig hur det fungerar Charlie.
Mvh
Asken
DIAL är riktiga skojare skall du ha klart för dig....

Vad tycks om 47 dagar för att byta en bak lucka när deras försäkringstagare var vållande och vi drabbade??
varför?? jo dom försökte hitta en beggad baklucka till en Peugeot 505 kombi, hur det gick sen dom fick beställa hem en från frankrike än då , vår försäkring (LF) vägrade betala "bilplus" mer än 14 dagar, DIAL skyllde ifrån sig ända till vi hota med tingrätten då jävlar i det betalade dom t.om för mycket utan knot.. Dj-a skojare..
Har en bekant som äger ett Ditec center och han samarbetar med samtliga bolag.
Låter konstigt det du skrev, kanske du skulle pröva en annan handläggare?
För övrigt upphör DIAL snart och blir if...

Billiga fälgar & däck.
Mycket bra priser på kompletta hjulpaket!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har vid 3 tillfällen blivit påkörd/dörrskadad/krockat med vilt på olika bilar som varit Ditecbehandlade. I samtliga fall har kompleteringsbehandlingen som Ditec utfört på de nylackade delarna ingått i reparationen och betalats av min självrisk.
För min del har det gått till så att verkstaden skrivit ut en rekvisition till Ditec som utfört arbetet och fakturerat verkstaden. De har det sedan med i sin offert mot försäkringsbolaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.