|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Kan man fälla in sidospeglarna? Vill veta att det går först innan jag börjar bryta :) Tacksam för ett väldig snabbt svar | |
| Ja det går. | |
| Glöm inte att lyfta samtidigt som du vrider. Det sitter 3mm höga guider som håller spegeln i sitt läge. | |
| Tackar för svaren :) | |
|
Är väl lag på att backspeglarna ska gå att vika både framåt och bakåt, om jag inte är helt ute o cyklar... Mvh Christian |
|
|
WeEeE: Möjligtvis på nyare bilar för visst går det inte att vika in M3 original speglarna? |
|
| Sedan sextiotalet har det varit lag på att backspeglarna ska fällas in alternativt brytas av vid en belastning. Vet inte hur hög, men lägre än att det skadar en människa innnan den fälls in/bryts av. | |
|
Var försiktig när du ska vrida dom... ibland kärvar dom fast och då kan du knäcka dom. Ser att du har en -99 och då har jag för mig att dom bytte material eller nåt i dom så dom inte kärvar och går sönder lika lätt. Jag hade en -97 som jag lyckades bryta av spegeln på... typ dagen innan jag skulle sälja bilen. Mÿcket irriterande. /Magnus |
|
|
Z3 Magnus: Okej! Jodå jag lyckades vrida dom, som tur fick jag reda på att man skulle lyfta samtidigt som man vrider, annars hade troligtvis höger spegel rykt =P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.