|
|
|
|---|---|
|
hejsan finns en bil som jag vill gärna kolla som mia bil center har. har nån köpt nån bil där och blivit lurad? ska man akta sig från dom ? albitar | |
| Verkar väldigt oseriösa. Brorsan som jobbar i närheten åker ofta förbi där, och han har sett ett och annat skumt. Personligen skulle jag inte vågat chansa, finns risk för att de sysslar med fiffel. | |
|
hej. tack för ditt svar. jag mistänkte detta. skulle se en bil hos dom men nu backar jag undan speciellt nu när jag har hört att dom samarbetar med masmobilcenter då man ska akta sig. Tydligen är alla från ett osamma land (irak) albitar |
|
|
Mia's bilcenter är romer, typ bessik, taikon eller dyl. Ingen av bilarna står reg. på ägarna eller firman, troligtvis pga kronofogden. M V H Stephan |
|
| oh fan förstår inte att man kan överleva så pass länge när man är oeriös. Nu vågar man knappt köpa bill från vilken bilfrima som helst. det sur ut som att om man inte fifflar så säljer man inte. | |
|
"Mia's bilcenter är romer, typ bessik, taikon eller dyl. Ingen av bilarna står reg. på ägarna eller firman, troligtvis pga kronofogden." Där har du fel vill jag påstå, MIA står för ägarens initialer och han har flertalet bilar regade på sig. |
|
|
Jasså, han köpte en bil av mig som han ställde på sin kusin som sedermera bytte ägare direkt till nya köparen men bilen annonserades via deras hemsida och det stod inte att det var på uppdrag... M V H Stephan |
|
|
Köp inte bil hos MIA BILCENTER i HUDDINGE, de är opålitliga. Lovar att de ska göra saker som de sen bara skiter i. Mycket fiffel med bilarna där! Bara varnar er.. |
|
| Väldigt oförskämt av er, att snacka om ett företag så när ni inte har all information. Mia bilcenter är ett fantastiskt företag så innan ni kommer med era anklagelser så kanske ni ska ta reda på fakta om företaget. Och av mina erfarenheter så är dom otroligt bra och seriösa, dom är trevliga och dom är inga romer. Dom är ett vanligt företag dom tvingar ingen att köpa därifrån så ni har inget hot för att snacka om dom på det sättet. Men kan förstå man blir ju lite avensjuk när det går bra för andra:| | |
|
Okay, så du väcker en 7 år gammal tråd för att försvara en erkänt oseriös bilfirma som finns på svarta listan bara så där? Och du tror vi inte ska förstå att du har med firman att göra? |
|
|
Det här gäller inte specifikt bolaget i tråden. Såhär gör jag när jag ska köpa en pryl eller tjänst som kostar från några tusenlappar och uppåt. Jag lärde mig faktiskt detta i en tråd här för ganska länge seda. Jag går in på allabolag.se, matar in firmanamnet. Man får tänka på att ibland använder ett bolag ett namn som front. Ex "Marias bilar"(som inte finns men en massa namn och avslutat med bil efteråt). Då får man forska lite. Sen när firman kommer upp, tittar jag på omsättningen och om dom uppvisar ett rimligt överskott, vilket visar att dom är ärliga och betalar sina skatter, inte fuskreggar för att ta ut vinster direkt i handen kanske? Sen klickar jag på styrelse och, det här gäller mig, ställer sig mig frågan, skulle jag vilja köpa en bil av denhär personen och komma tillbaka om ett år om den börjar krångla? Svårare än så var det inte. Hur vet jag detta? Har lärt mig den hårda vägen. .. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.