AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.834

bmw 740 -99? vad bör man tänka på?

mo
75
momo86
ägen för tillfället en bmw 523i 97a
hejsan bmw 740 99 vad bör man tänka på vid köp av en sån. samt miltalet är det bra 12till 15tusen mil va ska man ge för dom. Ägandekostnader osv.

Jag vill helst veta vad man ska tänka på mest

tack i förhand

albitar
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Börja med begagnatguiden här uppe till vänster på sidan.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
mo
75
momo86
hejsan jo har läst lite men tänkte om nån har erfarenheter av denna modell förutom det som står ska man tänka på nåt extra ex miltal osv

albitar
momo86,

Kolla gärna att generatorn är bytt innan köp. Den vätskefyllda varianten från -99 kostar 9.800 kr på BMW.

Läs också begguiden: Länk

BMW CS #1812
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
en riktigt rolig bil att äga ..men dyr att underhålla...jag har i år lagt ner 35000 på underhåll och reparationer.
frågan är vad man prioriterar mest...
försäkringen är dyr likaså...
Ojoj, är det nåt allvarligt som hänt snodas?

BMW CS #1812
mo
75
momo86
jo det e sant att den är ju inte biligt men delar får jag tag på biligare samt jobbet görs gratis för mig då jag inte tänker mkt på detta. Men vill ju ha en som iinte krånglar.

albitar
mo
75
momo86
men miltal då? samt hur mkt ska man ge för en bil som gått 20tusen?

albitar
Det är mycket svårt att säga. Det kan vara ett exemplar som rullat 20.000 väldokumenterade mil som skötts och servats regelbundet.

Det kan också vara en buske, och då är det en del att ta itu med efter 25-30.000 ekonomiservade mil. Stötdämpare, stag, bussningar, bultar kattar, you name it.

Stirra dig inte blind på miltalet utan utgå från skick, historik samt ägarantalet de senaste åren.

BMW CS #1812
ja det är jäkligt lätt att bli blåst på dessa bilar eftersom dom är så pass dyr att renovera så är det väldigt många som fuskfixar och säljer så när du väll kommer hem får du börja skruva,

jag köpte mej en bmw 740 95 e38 så betydligt lättare,
och vanligt fel på v8an är ju oljapumpen, så det blev det första jag fick åtgärda och det var en bra idee eftersom pumpen satt i 1 av 3 bultar så jag drog den, detta kan bli ett väldigt dyrt fel ifall man inte åtgärdar ifall den går sönder, så får du ju som sagt ett fint motorhaveri.

jag har också fått lov att bytta 2 katter som kostar 7000 kr st,
och ena xenon lampan var slut bara dom kostar 1200 kr st, så du ser, enkla fel kan bli dyra, och försökringen är svindyr.

men även efter allt detta så kan jag bara lova,
Världens bästa bil och kör glädjen i dom, ojoj, du och tjejen kan glida världen runt utan att ens vilja kliva ur den, så vackert går den,

min 740 hade väldigt få ägare och minimala fel, en enda ägare i sverige, och importerad 99, med väldigt mycket utrustning som navi,tv, mm,

en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder...
mo
75
momo86
tack för alla era svar nu kommer jag att börja leta efter en fin 740 kollade på en 740 på mia bilcenter men backade undan magkänslan sa nej. men vist va den fin men något stod inte rätt till. men för en hundring lär man få en fin 740....

albitar
man kan få en fin 740 för 85 papp också:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.