AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.317

GDS biltvätt i Finland?

Visa användare
116
dan74
330Ci -03
Hjälp mig glänsa även på resan! Finns det bra mackar som har GDS så man kan handtvätta bilen även här? Vilka är kedjorna man skall kika efter i så fall? Verkar inte lika vanligt här, har frågat runt i de mindre städerna jag passerat men får bara tips om automattvättar. Speciellt tips i Tammerfors vore nice inför helgen!
Visa användare
116
dan74
330Ci -03
Kan säga såhär:

ÅK EJ HIT: SAMMON TB-HUOLTO KY, Sammonk. 42, Tampere.
DYRT, KRÅNGLIGT, TRÅNGT.

Leta istället efter Neste Oil, de skall ha denna service nånstans i närheten. Förmodligen ännu bättre vore SHELL, har knappt sett av dem alls på resan, men ironiskt nog såg jag ett ställe efter jag tvättat på den usla stationen, det var söder om Tampere, då jag lite lätt vilse försökte hitta vägen nedåt Valkeakoski.
Sök efter "tee se itse pesuhalli"

T.ex. Neste TI-halli kostar kring 10-15 euro i timmen.

Kolla även här: Länk

och här tycks vara ett ställe: Länk
ka
14
kalaspuff
325 cab -04
Tips! Sätt på finsk flagga någonstans på bilen,många är dom på jobbet (Scania Södertälje) som får bilarna repade hemma i Finland.
Dom gillar inte Svenskreggade fina bilar där.
Nej drar inte alla över en kant ,men faktum att det händer ofta tyvärr.

Visa användare
116
dan74
330Ci -03
Det är klart en idé att beakta, jag var rätt nojig av mig under resan kan jag säga. Speciellt som jag hade några ärenden på lördagkvällen å var ute samma tid som den lokala "raggarsvängen" drog igång, vilket gör att man som nykomling i "byhålan" blir ganska iakttagen, hehe. :S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.