AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
483

E28 Grundinställning

Th
100
The Dude
535i-87
540iA Touring-94
Hej, någon som vet om det är skadligt att ändra på grundinställningen till tomgången på en 535 -87:a?

The Dude
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Det är bara att skuva upp tomgången det gjorde jag utan några problem skall ligga runt 800-850 rpm
janne
Hello Nasty
Det går inte ändra tomgången om du inte har tillgång att kunna bränna nytt chip till styrboxen.

/Henrik

Kör tills det rasar
Th
100
The Dude
535i-87
540iA Touring-94
Jag vet att det "inte går", men det finns en grundinställning som man kan skruva på, inte rätt sätt att höja tomgången på, men det går. Jag har höjt min från ca 600 rpm till ca 850 rpm nu. Men den förstår då inte riktigt att den faktiskt går på tomgång utan tror att den har lite gas då, vilket kan ge en något högre bränsleförbrukning (Pratade med en kille på BMW idag som sa detta, men han sa att det inte var skadligt i a f...men förmodligen så är det tomgångsmotorn som måste bytas...

The Dude
Hello Nasty
Och vad är det för grundinställning man kan skuva på?

Öppnar du gasspjället eller vad, eller ratten i styrboxen, ändrar du i styrboxen så ska du först ha ett papper som visar vad varje läge ger. ökad eller sänkt tändning o bränsle. Något som du helst inte ska pilla med.

/Henrik

Kör tills det rasar
Th
100
The Dude
535i-87
540iA Touring-94
Vet inte riktigt, det var min mekaniker som gjorde det. Men tomgång e i a f högre nu...
Det finns någon svart liten sak ungefär i mitten av motorn, det skruvade han på.

The Dude
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.