|
|
|
|---|---|
|
Länk Har hittat en bil på blocket som fångat mitt intresse. Enligt säljaren så är det enda som skulle behövad åtgärdas är att byta framdäcken. Tydligen så uppstår det vibrationer med dom nuvarande 245 däcken. Tänkte kolla med er BMW veteraner om ni tycker att bilen är något att ha:) MVH Radiophonic | |
|
Hade det bara varit framdäcken som behövt bytas så hade han nog gjort det själv. Eftersom han har bytt nästan allt i hjulupphängningarna så tyder det på att han är trött på vibrationerna och bara vill bli av med bilen... Priset är för övrigt på tok för högt för en 520 även om den är lågmilad. Den borde snarare ligga på max 65. Annars gäller det att läsa begagnatguiden ordentligt, räkna med att sådant som inte är bytt snart kommer att ge sig såsom kylsystem exempelvis... |
|
|
Be att få provköra den med vinterdäcken på så märker du ifall det försvinner ______ |
|
|
Hej! Tack för ditt svar. Ja du har nog faktiskt rätt, om han ändå har bytt så mycket så borde han väl satt dit nya framdäck också. Kanske ska leta vidare istället:-) |
|
SpineKracker |
Tycker den ser fin ut.. åk och känn på den tycker jag. Tycker att det behöver prutas lite på den jag med faktiskt. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
| Ja priset ska definitivt ner ett par meter. Fast jag vill ha en bil där det bara är att tuta och köra. Om han säger att det är vibrationer från hjulen så kommer det ju kosta ett par slantar till för att byta däck. Den är ju knappast gubbkörd så jag undrar hur växellådan mår, det är ju omöjligt att se det. Vem vet, lådan kanske brakar ihop om 200 mil:-P | |
|
Vibrationer på E39 är grymt irriterande och otroligt svårt att få bort. Många har, precis som annönsören bytt hela fram- och bakvagnar utan att lyckas. Men å andra sidan drabbas alla E39 förr eller senare av problemet. är du pedant och vill åka problemfritt och driftsäkert ska du nog inte handla en gammal E39. Du kommer att slita ditt hår varje månad i ren uppgivenhet när det ena efter det andra ger upp...Tråkigt men sant... |
|
|
Okej, då letar jag vidare. Högsta prio för mig är att bilen ska vara skön att köra. Tack för era råd, nu känner jag att jag har lite mer kött på benen:) Vad rekommenderar ni för modell, mellan 70-90k klassen? |
|
|
Min mening var dock inte att avskräcka dig från E39. Jag har exempelvis reparerat massor med saker på min E39 sedan jag köpte den i juli förra året och de flesta jag känner som äger en E39 eller E38 har gjort samma sak. Alla bilmodeller kommer till en brytpunkt i livscirkeln där det mesta rasar. Känns som att E39 och E38 är inne i en sådan just nu. Trots detta gillar jag fortfarande E39:an, komforten är underbar och designen står sig än. I övrigt kan jag tänka mig att en E46 från 2001 och framåt är ett mer driftsäkert och tryggt köp. Var dock uppmärksam på att E46 led av ett konstruktionsfel från 98 till 00 där bakvagnsinfästningarna släpper. Dyrt och omständigt att fixa... Ha även rosten i åtanke som både E46 och E39 är drabbade av. |
|
|
Tycker det känns lite överdrivet att stryka E39, köper man en fin bil får man ändå väldigt mycket för pengarna. Annars rekommenderar jag en E38 i bra skick om du vill ha en bil som är skön att köra :) ______ |
|
|
E46 är ju övervärderad, har sämre komfort samt ofta mindre utrustad. ______ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
På tiotusen mil ska du inte behöva byta en pinal varken skivor eller stötdämpare på en E39,möjligtvis bromsbeläggen fram. Orunda däck/hjul ger vibbar som inte går att få bort utan att byta däcken, det vanligaste problemet på E39 under 10.000 mil. Har inte bytt en bussning pga problem mer än två länkarmar med spindeleder pga klunk.. snart 20.000 mil inga vibbar alls. Inte heller på min fd 528 som nu har 11.500 mil på mätaren ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.