AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
452

Liten reg. skylt

Såg i Bilsport 12 en Z3 Coupe med liten reg skylt fram, har han fått, skall banne mig jag oxå ha en, tänkte jag.

Men icke, man måste begära dispans för varje bil, bara för att en fått dispans innebär inte det att alla bilar av samma modell får det. Så var det förr om jag inte minns fel, några polare bråkade med VV när de ville ha MC skyltar på sina VW Callookers.

Så nu undrar jag om någon har skrivit in till VV och begärt dispans för liten skylt, ge mig tips om vad och hur man skall skriva, har jag tur läser ägaren till M Coupen detta och kan ge mig några bra tips.

Fredrik M - Z3 2.8
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
beställ en skylt annars från micro 239 ganska lik man måste upp ge chassie nummer vilket blir trycket på skylten...annars tar du ett kort på bilen och menaer på att du måst ha mindre skylt annars kommer där inte kalluft till motorn :-)

Mvh/ Daniel
Tanken var att jag skall åka lagligt, vill därför ha tips på vad man skall skylla på, för att få en liten skylt. Dålig kylning är en sak.

Fredrik M - Z3 2.8
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ta bild på en annan bil (liknande din) som kanske har en extrem framspoiler eller någon annan styling som kör att det inte går sätta en stor skylt fram.
He he, man är ju inte helt dålig på Photoshop, går ju att fixa till lite. Har maskiner som skriver ut i fotokvalite här på jobbet, så de lär inte kunna se att bilden är manipulerad.

Fredrik M - Z3 2.8
Fixa en bild på en USA-modell Z3 eller byt bakstötfångare till USA-modell dom har uttag för liten skylt som standard möjligen behövs endast läggas in plastbitar på skyltutrymmet.

Leta efter en USA-modell på bmwusa.com eller någon annan site o titta själv.

mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.