AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.837

BMW 325IM Värdering?

Sida 3 av 3
Roffa1
Björn: Du hade väl tidigare en superfräsch E30 325:a (Swartzmetallic) med Tar-ox skivor, osv. Varför sålde du den? Den var väl en klar entusiastbil om någon;-)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Nja, hade en svart M3e30 Sport Evo med Tar-ox belägg om det är den du tänker på?

Varför man sålde den är en bra fråga ;)
Dels var den lite för fin (dyr för mig) för att det skulle kännas riktigt bra att åka bana med. Hade nog varit en hygglig investering att behållt. Begärs drygt 40.000 EUR i Tyskland för liknande bilar och jag sålde för under 250.000 SEK...

Men jag är lite rastlös när det gäller bilar och ville prova fler kul modeller.
Roffa1
Björn: Vill minnas att du hade en svart E30 325:a Coupe, har för mig det var en IM-88 eller 89. Dessutom ordentligt trimmad med annan kam,osv. Bor du inte i Ekholmen.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Nej, bor inte i Ekholmen. Men morsan bodde där för 4-5 år sedan och jag vinterförvarade M3:an där nåt år.

Men vet att det finns en fin svart e30 IM i Ekholmen (tror det iofs det är en 320i).

Samma ägare sedan många år tillbaka. En man i 50-årsåldern som äger den.
Roffa1
Känner mig träffad;-) fast E30:n är numera såld. Den finns numera i Västerås. Hoppas den blir väl omhändertagen. Den finns nog snart att beskåda hos Garaget.org. (Mr30)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Där ser man, då har vi träffats irl.

Du köpte eller tittade på fälgar hos mig för många år sedan till din e30.

Roffa1
Nu ramlade poletten ned;-) joorå, det var mååånga år sedan, måste ha varit när jag köpte E30:n någon gång omkring -93. (Du köpte väl mina gamla baklysen till 88:an)

Hur är det med farsan din, jobbar han fortfarande kvar hos Rejmes.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Precis!

Bakljusen minns jag inte men det är mkt möjligt.

Bra med farsan, han har varvat ner, slutade för runt 10år sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.