|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjenare har kollat lite på den här bilen, vad kan den vara värd med en trasig topplocks packning? Länk: Länk | |
|
Svårt att säga, men innan den är lagad så kalkylera med att toppen är sprucken så slipper du tråkiga överraskningar... Hänger väl en del på karossen, är den mer eller mindre rostfri stiger den helt klart i värde ______ |
|
| Okej men kan den vara värd 30-40 ungefär, om den är fräsch utöver det dära?:) | |
| svårt och säga tycker att im brukar vara lite övervärderade. men den ser ju fin och snygg ut. jag har svårt för stora bakvingen så det är väl det jag hade bytt ut. intressant hur den ser ut invändigt också. kommer nog kosta en slant och lite jobb med motorn så... | |
Gemini__ |
Om det bara är topplockspackningen som trilskas så ligger värdet i det intervall du nämner. Men förmodligen så åker man nog på att fixa med fler detaljer, toppens kondition kan man bara sia om. Precis som weeman redan nämnr. Hade det varit en fin 325iM i originalskick så hade priset hamnat på en bra bit över 50 tkr, men det är ytterst sällan dessa vagnar dyker upp på marknaden. Pruta rejält och slå till. Lycka till. |
|
Jo4l// 30-40000? För en E30 325 från 89? Aldrig i livet, hur fräsch den nu än må vara. 25.000:- max. |
|
Gemini__ |
Nu var jag lite snabb. Hur var det nu med edit-funktionen. Bilen ligger inte i det intervall du nämner, max 30 tkr ska ditt sista bud hamna på. |
Gemini__ |
"25.000:- max" "Hur fräsch den än må vara" Det är din uppfattning, dock är den något skev. 25 tkr hittar du inte en fin lågmilad 325iM i originalskick för. Trots att den är från -89. |
Gemini__ |
Observera, ovan nämnda bil klarar ej alla kriterier för att hamna i högsta prisklass. Av uppenbara skäl. |
|
Gemini__// Många verkar överskatta E30'orna om det inte är en M3 E30 förstås. Resten ser jag som vilken gammal bil som helst som bäst före datumet gått ut på för många år sedan. Inte skulle jag betala 50.000 för en E30 från 1989. För de pengarna skulle hitta en betydlig nyare och modernare bil. |
|
|
Givetvis, men tydligen värderar markanden 325im relativt högt just nu. Är folk villiga att betala så är de. Jag tror helt enkelt att det börjar bli ont om riktigt fina e30 med stora m-paketet. Svårt att veta om en bil är värd si och så mycket utan att ha besiktigat den, men om skicket stämmer med vad annonsören skriver (en av sveriges finnaste bmw e30 325im) så har jag svårt att se att den skulle gå för mindre än 30-35' trots att toppen antagligen är kass. |
|
|
Kan väl tillägga att det finns en orginalare (renoverad) här på AP begärt 72', och den senast månaden har det funnits ungefär 3st till salu på blocket. En 4-dörrars i bruksskick för 48' begärt, en silver 2-dörrars (ligger fortfarande uppe) begärt bud från 90' (lol) samt den ovan diskuterade. |
|
|
Subjektiva bedömningar som " ...ser ut som vilken gammal bil som helst som bäst före datumet gått ur på för många år sedan" är totalt irrelevant för priset eftersom det är tillgång och efterfrågan som styr. |
|
Gemini__ |
"Resten ser jag som vilken gammal bil som helst som bäst före datumet gått ut på för många år sedan." Förstår att din inställning är som ovan. Försöker inte omvända dig på något sätt. Men du måste förstå att det trots allt finns inbitna BMW-fantaster kvar som har vett att uppskatta en fin originalbil. Grundar dessutom min uppfattning på de (få) fina 325iM E30 jag vet har sålts senaste åren. |
|
Gemini__ & Co// Jag tycker inte att en 325 E30 är en bil som oavsett skick ska räknas in som entusiasm-objekt. Möjligen en asfräsch Cab men annars inte. För de pengarna kan man skaffa sig en E38, E39 eller en E46. |
|
|
Grodan: Du har helt rätt i det du säger, själv skulle jag nog hellre köpa något annat än en E30 iM för 50'. Men det hjälper inte när andra är villiga att betala bra pengar för de få E30 iM som inte har rostat bort eller sladdats sönder... ______ |
|
| okej tack för alla svar blir nog så att jag köper en nyare och modernare bil:) | |
|
Jo4l// Det gör du rätt i. Kom gärna med några intressanta objek så ska vi hjälpa dig. :) |
|
|
Har kollat lite på den här fast har läst om att E46 har lite rostproblem. länk: Länk |
|
|
Söker man en modern och komfortabel bil så är inte e30 rätt val. För samma pengar som en fin 325IM kostar får man en e46 320 eller 325. Jag försöker inte heller omvända någon som inte gillar e30 men en fin original 325IM är definitivt en investering som ökat i värde och säannorlikt kommer fortsätta göra det. Jag klassar en sådan som entusiastbil, helt klart. En bil som är kul att köra och pyssla om och bara köra vid vackert väder på favoritvägen. Varje gång en fin 318is eller 325 (helst IM) dyker upp blir man riktigt sugen. Just denna bil som TS länkar till känns dock inte helrätt för mig. |
|
|
Vilka svar?! Det finns bruksbilsägare och det finns entusiaster, Grodan du är uppenbarligen en brukare, synd att du inte förstår dig på entusiaster... exempelvis kostar en MB 300 SL W198 drygt 4miljoner och då är det en bil från 50-60tal, man får en modernare bil för mindre pengar, precis som för E30. En stor fördel med entusiastbilar som alla bör förstå är att värdet håller eller mer troligt ökar med tiden, det kan man inte säga om moderna bilar... Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.