AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.043

Ny Z4 eller X1?

Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Efter snart 3 år en vit 120d+sportpaket har jag börjat bli lite sugen på nåt nytt, även om jag verkligen gillar min nuvarande bil.
Känns som att valet står mellan en ny Z4 eller kommande X1.
Z4:
Har aldrig ägt en can, kunde ju vara kul en gång i livet.
Klarar man sig med bara en tvåsitsig bil? Vet inte om jag vill betala/sköta 2 bilar.
Tröttnar man på vindljudet? Stänger oftast takluckan på motorvägen pga bruset.
X1:
Ny och spännande men oprövat, är ingen större SUV-älskare, men denna verkar ju sportigare (än asfula X3)
Såklart mycket mer praktisk än Z4, men lika kul?
I båda fallen vill jag ha en vit bil med rött skinn (om det kommer på X1)
Vad hade ni valt, Z4 eller X1???

Min BMW120d:
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tvåsitssiga bilar i USA kallas för Me & My Bitch"es". :) Är man två så går det bra. Har själv haft två Mercedes SLK efter varandra och det var inga problem. Det tråkiga var bara när man skulle storhandla och var tvången att stoppa allt i bagaget. När man väl skulle ta ut grejorna hade allt då hamnat utanför påsarna och låg överallt i bagaget. Det är kul att köra cab, men man tröttnar efter ett tag. Det är trots allt svalare med AC'n på än att köra nedcabbad.

Jag hade SLK och den var tyst eftersom det var automatisk hardtop på den, men med tyg kommer du att höra vindljudet.
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Det är hardtop på nya Z4 så den är rätt tyst med taket uppe.
Bagaget blir som du sa lågt, det är massor som talar emot en 2sitsig cab men rätt dag är det också det härligaste man kan ratta. Hjärta vs. hjärna.
Fast sen är ju allt vad man jämför med också, jämfört med en motorcykel så är ju en Z4 riktigt mycket praktisk.

Min BMW120d:
Länk
berorr ju på hur mycket utrymme man behöver.. är man bara 2st som ska åka så är ju valet givet... man lever abra en gång så varför inte leva full ut.. att bagaget är litet går alltid att lösa på något sätt... det trånga utrymmet kommer att kompenseras av körglädjen :D
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
z4 såklart. coupén eller den nya är ju kanske mer praktisk och mer ovanliga.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Sahlback//

Jag tycker du ska skaffa dig för TT åtminstone förverkliga drömmen om att ratta en tvåsitsig cab, åtminstone en sommar. Sen kan du sälja den om det inte fungerar. Men då har du i alla fall fått uppleva känslan under en sommar.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
"För att "ska det vara...

Edit-funktion snart eller?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nya Z4:an så klart, du kommer inte att ångra dig! Rekommenderar Sdrive30i eller vad tusan den nu heter...kommer bli läcker i den färgkombon :)
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Kul att du står inför valet mellan två så olika bilar.

Det man sett av X1 än så länge tycker jag lovar gott. Det vore naturligtvis inte fel att vara en av de första att köra/äga en.

Men har man varken barn eller i övrigt är i behov av att ibland köra saker eller folk tycker jag absolut man ska satsa på en Z4 om man är sugen. Den är oerhört läcker.

Sen är väl det också så att det är väldigt lätt att bli sugen på en cab så här års när sommaren står för dörren. Vad jag menar är att ställer du samma fråga i början av oktober kanske du känner helt annorlunda.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Klart du ska ha en Z4!

Z-bilarna och M-bilarna är de som är mest BMW för mig... Har trånat efter en M3 de senaste 10 åren i alla fall!

Nu får min 120 duga ett tag till och nästa bil/BMW kommer garanterat vara större så jag får väl spara mina z-dagar till senare i livet!!!

Brukar för övrigt se dig när du brummar upp för alingsåsbacken!!
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Tack för alla kommentarer.

Z4 är sjukt snygg men jag börjar släppa den lite ändå. Vill inte sköta/betala 2 bilar. Kanske en 3-serie Cab kunde vara ett alternativ. Det är en riktig cab men ändå rätt praktisk med sitt ståltak och det nedfällbara baksätet som bildar ett hårt "packgolv".

I så fall blir det nog en 325 i, vill inte ha diesel på en cab. Fast hittar man en 330/335 till rätt pris så.
Synd att dom är så himla dyra.

X1 hänger dock kvar som ett alternativ, den har man ju inte sett än.

Min BMW120d:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.