|
|
|
|---|---|
|
Problemet yttrar sig då bilen blir varm, den orkar då inte varva ur på någon växel. Inget händer med varven när man gasar. Det märkliga är att om jag vrider av tändningen i någon sekund och startar igen så går det att köra någon-några minuter igen innan felelt uppstår på nytt. Jag har bytt bränslefilter, tändstift, provat med annan LMM. Någon idé om vad det kan vara? Bränslepumpen väsnas inte och verkar ok. Väldigt tacksam för alla förslag. | |
|
Gissar lite; Kan lambdasond ha någonting med saken att göra? Går väl att mäta på den om den fungerar som den ska. Alternativt kanske tempgivaren kan vara boven? |
|
| Liten uppdatering: Jag har varit iväg o läst av felkoderna = fanns inga. Har även provat andra tändkablar sedan sist. Dock kvarstår problemet, mycket märkligt. | |
| Har du hittat felet på bilen än?, har nämligen en exakt likadan bil och exakt samma fel. | |
| Har det löst sig? | |
|
Nej inte för mig iaf, skall ut och mäta lite och så på olika givare imorgon. någon som vet vilka värden div. givare skall ha ? Har bytt lite service grejor såsom tändstift, bränslefilter och oljor. bilen går bättre nu men samma fel kvarstår. har hört att bränslepumpen brukar ge opp efter 20000 mil, kan det vara den som spökar? eller vilka symtom brukar uppstå då? |
|
|
låter som bränslepumpen, liknar symtomet i denna tråden. Länk |
|
|
Tack blomgren, låter som att byte av pumpen är lösningen. Men finns det några andra pumpar än original med liknande specs som man kan modda dit? En ny original pump gick på ca 2000:- det är nästan halva bilens värde... |
|
| Har glömt att uppdatera men det var bränslepumpen hos mig också. Det märkliga var dock att den flödade ok varje gång bilen var kall... Hittade en begagnad ifrån en vanlig 318, kostade 300kr, går kanon nu... | |
|
En ny bränslepump hamnar kring 2500kr normalt sett, hos våra återförsäljare av bildelar. Tyvärr löste sig inte problemet för mig med en ny bränslepump! |
|
| steax125, är problemet löst nu? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.