|
|
|
|---|---|
Juventini |
Hej! Jag har ett dilemma som jag på senare dag har försökt att lösa, ja som rubriken lyder knackningar i insugnings anläggningen. Uppstår när motor börjar bli varm och sedan hörs det som en diesel motor när man står still. Har använt sök funktionen här på autopower men ej lyckats få ett svar på vad det exakt kan vara. Så är otroligt tacksam för den som har haft liknande problem eventuellt någon som lagt inlägg om detta tidigare och löst det. Bilen är en 318 årsm. 2000 här är även länk på insuget: Länk Tacksam för alla svar! |
Juventini |
ingen som kan hjälpa mig med eventuellt fel???? |
| Spjället som ingår i pos 8 Länk är kanske glappt i sin lagring. | |
Juventini |
Ett stort tack för du notera mitt inlägg. Jag tycker att ljudet kommer därifrån. Jag var hos en mekaniker idag och han pratade också om möjligen något spjäll. Tror du jag kan öppna den delen själv och ta en titt eller ska jag vänta tills på måndag ( fick tid på verkstad nämligen). Mvh |
|
Har tyvärr ingen aning, har inte tagit bort en sådan på din typ av motor. Kanske någon annan vet hur komplicerat det är på din maskin? Har du sökt på nätet efter "DISA valve" och din motortyp? Hur lätt/svårt allt är beror ju på mekarvana o.s.v. mvh/ Anders |
|
Juventini |
Tack för tipset, då har man lite att göra ikväll, DISA Valve surfa! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.