|
|
|
|---|---|
|
Hej! Letar just nu efter en Bmw 328 E36 med taklucka helst helskin och m-paket. Hittade denna för ett tag sedan och undrar om denna är ett bra köp. Såg rost i bakkanten på vänster stänkskärm på bilderna och ett ganska skitigt baksäte. Låter priset bra? Vad tycker experterna? | |
|
Crap jag glömde länken :P fan va pinsamt aja här är den Länk |
|
| den ser ju inte jättefräsh ut. men det är nog inte så farligt om du vill lägga ner lite jobb och pengar på den. putsa upp den och sätt på snyggare fälgar och vita blinkers så blir den riktigt snygg. om du vill fortsätta sen är det ju m-spoilrar och kjolar som jag hade prioriterat. | |
|
Det är som om du läste mina tankar, precis vad jag tänkte göra. men jag är lite orolig för rostfläcken. men det kanske inte är något större problem. |
|
| jo rosten som finns är på ett vanligt ställe jag har märkt hur mycket skit som samlas i de bakre skärmkanterna. så det tyder på att den del rost finns men om du lägger ner lite jobb på den så har du nog en hyfsad bruksbil. det är klart att det går att hitta finare. men den känns ju ärlig iallafall. en del kanske hade försökt dölja en sån grej. priset ska jag inte säkert uttala mig om men det är väl att leta på blocket och jämföra. gillar färgen starkt förövrigt. | |
|
Jag vill nog påstå att du inte ska titta nämvärt mycke på milen.. rullar runt en massa Bmw där mätarn står på 20,000 mil men skruvad så det igentliga miltalet är 30,000 eller mer... iallafall,jag vill nog påstå att ...framförallt Bmw motorer tickar på felfritt till åtminstone 40,000,såvida man skött servicen Sen kommer dom flesta felen runt 20,000 mil.. då byts vattenpump,det blir nya spännrullar,bromskivorna byts ut,länkaget till växlingen börjar bli i glappaste laget,m.m..m,m.. Nästa ihopklappningen brukar bli runt 35,000..det är då mina erfarenheter..=) Det jag vill ha sagt är att troligtvis har denna bilen gått igenom dom faserna och har många nya delar. utan titta på rost,och om bilen ser ut att vara skött ordentligt. 25.000 låter inte billigt utan normalt..dom höga priserna man ser på E36..Får dom dom sålda?.. |
|
| jag vill tillägga att jag tyckte inredningen så fin ut i skicket och den hade ju sportratten som jag kan intyga är mycket trevlig. | |
| Min 325:a har 28800+ mil på mätaren,gud vet hur många mil den igentligen har gått.Den dricker olja,men går som en klocka.Har varit mig trogen under dom 2 åren jag ägt den,startar alltid i vått o torrt.Dock börjar rosten äta upp min annars så trevliga bil!Man ser inte många E36or numera som är rostfria,inte äns 96-97or är förskonade. | |
|
Det tyder mest på bristande underhåll om du frågar mig. Sköter man inte om bilen så börjar den rosta, oasett hur välkonstruerad den är, det är bara att inse. Men det finns fortfarande en hel del pärlor i E36-familjen ute på vägarna, som tur är. Men om ett par år kommer de vara rara! Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Nejdå,det behöver inte tyda på bristande underhåll.Bilar kan absolut börja rosta ändå,men många gånger kan det bero på underhållet givetvis.Mercedes problem med rost under 96-03 är ett typexempel på att underhållet inte håller rosten borta.Dålig plåt,lack osv har störst betydelse,och den kan du inte tvätta bort! :) | |
|
E36's rostskydd är egentligen väldigt bra, men som all bilar så rostar den. Främst på bakluckans nederkant och kring skärmkanterna och dörrarna. Med god skötsel kan man hålla rosten stången ett tag men till slut tar åldern ut sin rätt som den används som bruksbil. Att försöka finna en åretrunt körd E36 som är helt och hållet rostfri är att lura sig själv. Man får helt enkelt acceptera viss rost om man inte primärt är ute efter ett lågmilat entusiastobjekt. |
|
|
min e36: var relativt rostfri när jag köpte den. fanns lite på luckan, bakskärmar, börjat på dörrarna och vänster skärm fram. fixade på bakluckan själv. tog några timmar bara. och blev bra. så de är inte svårt med lite hemma-verktyg :) skärm kanterna har inte rostat nått mer vad jag kan se. men dörrarna försvinner :O speciellt vänstersidan är drabbad hårdast. bruksbil som tvättas ca 1 gång i veckan. BMW ownz |
|
|
Bra rost/lack behandling 2ggr/året samt regelbunden tvättning så håller du borta rosten länge. Ev stenskott ska åtgärdas så fort som möjligt,annars kryper det upp fort! Det som många gör fel på är att man tvättar bilen för sällan under vinterhalvåret..här många som säger "äh,den blir ju smutsig efter 5min iaf" Att tvätta 1 gång i veckan under vintern är absolut minimum. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.