|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet hur man skall gå till väga för att justera panoramaglastaket så att det inte brusr så mycket. Måste man riva ner hela innertaket? Finns det justeringar? Eller måste man byta list? Det börjar brusa redan i 80-90km/h och det hörs mycket mer när det blåser ute dock är det helt tätt om man spolar med högtryckstvätt. /Millman | |
Gunget |
Då har du samma problem som jag har haft. Hade in bilen flera gånger på BMW för att åtgärda problemet (gick på garantin i mitt fall eftersom felet fanns på bilen då jag köpte den ca 1,5 år gammal). Först provade dom uppdatera programvaran så att den luckan skulle stänga "hårdare", sedan fick dom byta hela listen runt takluckan. Den nya listen var dock defekt så att den fick bytas igen(!). Nu - med en list som är ok - så är det tyst! |
|
Märkte du om det blev någon skillnad när dom uppdaterade programvaran? Förmodligen inte helt enkelt att få till om din verkstad var tvungen att prova flera gånger. Ingen som rivit det själv och sett om det finns någon mekanisk justering som på "gamla" tiden takluckor? |
|
Gunget |
Nej, det hjälpte inte ett dugg med ny programvara. Och ja, det var ett samtalsämne på serviceverkstaden. Det är tydligen ett h-vete att justera och hantera panoramaglastaken! |
|
Tack för infon Gunget. Dom bytte mot en uppdaterad tätningslist samt uppgraderade programvaran (3000kr säljaren betalade) på min i dag det blev bra. Det finns en sk. "PUMA" från BMW på detta problem så det är nog inte helt ovanligt. |
|
Gunget |
Kul att det löst sig! Ännu roligare att du slapp betala! ;-) |
|
Jag har samma problem med vindbruset på min. Hade inte en tanke på att det eventuellt gick att lösa. Min förra BMW (en E46) brusade inte, men jag antog att panoramataket nog var brusigare pga storleken. Tack för detta tipset, ska kontakta min säljare på måndag och försöka få detta att gå på min garanti med. Är reda på gång att åtgärda en trilskande dragkrok på garantin och då kan de ju lösa båda på en gång. |
|
| Torka och rengör listen ordentligt sen smörj med ngn silikon olja funka på min E 61 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.