AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
522

Flyttgodsimoprterad

Visa användare
199
Gus
528iM -98
Jag äger en flyttgodsimporterad 525:a. I och med att flyttgodsimporterade bilar har ganska stora dispanser hos bilprovningen, tex att det går att turbokonvertera en sån bil, undrar jag nu hur mkt mer en sån bil kan va värd?
Är det någe större sug efter en flyttgodsimporterad bil?

Och i så fall hur mkt mer är en sån bil värd??

Nån som har en aning?

Mvh Gus
BOGEYMAN
Tja en 40 000 kan den vara värd plus minus skick
flyttgods är ett stort plus
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Hur skulle den kunna turbokonverteras och klara bilprovningen?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Därför att flyttgodsbilar inte omfattas av vanliga regler. Känner en som har en (flyttgods) BMW 635. Den håller han på som bäst med att trycka ner en V12:a från en 750 i. Inget som helst problem med bes. enl. honom själv.
Visa användare
199
Gus
528iM -98
40000kr.. Lite väl lågt va? Iaf om man tittar vad anndra bilar kostar som är till salu. Och de är ju inte flyttgodsimporterade.

Har en fråga till:
Nån som vet om man kan rensa katten på den och ändå klara besiktningen? Tror att "ullen" i min har rasat ner och ligger och bromsar.. Vad mäter de på bilprovningen? Jag vet att jag har samma CO-gräns som en bil utan kat, men vad är det ner som katalysatorn renar?

Mvh Gus
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Glömde skriva att bilen gått 14000 mil.. Fullservad. Två ägare. En i Tyskland och en som som bodde i Tyskland och sen tog med sig bilen hem.

Mvh Gus
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Flyttgods innebär inte att det är fritt fram med turbo, valfri motor, effekt osv. Men därimot så kan du tex ha lite andra krav vad som gäller belysning, avgasvärde mm.

MVH
Pelle
cs4605
-:BeeMWe:-
Tror du kan få 50-55 000 om du hittar en köpare som köper den pga omständigheterna.

10 liter bensin på 4 mil...

Visa användare
199
Gus
528iM -98
-:BeeMWe:- : Ja, tror också på nåt sånt.

Mvh Gus
Men flytt gods import inom EU..... funkar det?!?!?
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Ja min är importerad som flyttsak 1999. Och då var vi med i EU så vitt jag vet. Men det kanske är anndra regler nuförtiden.

Mvh Gus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.