|
|
|
|---|---|
|
Hej, ta hänsyn till min okunnig het och detta angår min pappas bil! Han äger en BMW 750i -99 och nu är det så att hela kylarfläkten har kuggat av och "troligtvis" kapat kyl- och vattenpumps remmen! Detta bidrog till en max ökning på tempmätan och varningsmätarn satt igång! Låg på motorvägen och körde tog max 1-2 minuter innan bilen stog helt still! Kylarvätska hade läckt och det rök från motorn? troligtvis kylarvattnet då? Tacksam för tipps på hur detta kan ha gått till och vad jag bör ta hänsyn till när jag lämnar in den på reparation osv? Någon som vart med om något liknande? Mvh Krille | |
|
Det var alltså du som körde? Var det så att du märkte problemet direkt och tempmätaren började stiga först därefter? Eller stod den på rött innan du upptäckte nåt? Med stor sannolikhet är det vattenpumpen som skurit, börja med att få den och remmarna bytta. Mvh |
|
|
Precis, jag som körde. Tempmätarn stack upp sedan varnade den för, för hög tempnivå! Min far ringde upp killen som bytte lagrerna på vår kylarfläkt förra året och han påstod att fläkten ska omöjligt kunna kugga av? Vad tror ni? Vattenpumpen? Hur kommer detta kännas för plånboken? |
|
|
Så det var först efter varningen som det tog 1-2 minuter att stanna? Bytt lager på kylarfläkt? Läs Hassos eminenta vattenpumpsbytesguide: Länk Länk Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.