|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har problem med min E46 328Ci -00 som var avställd under vintern. Efter påställningen kändes motorn orkelös och betydligt svagare än tidigare. Provade först med att byta olja, men känner ingen skillnad. Har bytt sedan en tid tillbaka kamaxelgivare och då gick motorn ryckigt och kunde slockna mitt under körning. Det är inte samma symtom som jag har idag utan snarare samma symtom som luftmassmätaren har gått dock kopplade jag upp bilen mot en verkstads dator (inte bmw) och vi hittade inga felkoder. Endast en fel kod men jag tror de inte har med detta fall att göra (elektronisk givare för kylsystem nått) Är dte nån som har en susning, kan de vara luftmass mätaren allafall? Bilen har rullat snart 10.000mil. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En dåligt fungerade lufmassemätare ger inga felkoder, bara om den kopplas ur eller är defekt. Du kan lossa anslutningen och testköra utan luftmassemätaren då tas signalen från trottlespjället istället. En tempgivare som ger felsignal till till DME kan ev påverka bränslet, men du brukar det kunna bli flera sekundarä felkoder. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och lyft för all del på luftfiltret och gör en koll. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Skall jag bara koppla bort ena slangen på insuget eller måste jag koppla bort lmm och sedan koppla ihop slangarna? | |
Juventini |
Jag tror det skall bara vara kontakten till luftmassemätaren du ska koppla ur, iallafall det jag antar Hasso menar. Lycka till!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.