|
|
|
|---|---|
|
Sitter och bygger en bil åt en vän - men tycker priset sticker iväg - antar att BMW.se:s bilbyggare ej tar någon hänsyn till kampanjer (och såklart inte rabatter heller)? 320d Touring xDrive -Spacegrå -Sensatec Svart -Comfortpaket -Dynamicpaket -HiFi högtalarsystem -Dragkrok -Rökarpaket -Isofix -Förvaringspaket -Helljusassistent -Fällbara huvudstöd bak -M Lädersportratt -Ind. Tonade Rutor -Ind. Anthracit innertak Notan på denna enl. BMWs byggarsida 445.100kr Vad är överflöd? Vad saknas? Framförallt: Vad är prislappen "på riktigt" med eventuella kampanjer? (Skulle nog själv valt alpinvit för att finansiera bluetooth-stöd) | |
| Hade rekommenderat nya Audi A4 Allroad istället ;) | |
| Fin spec men skippa sensatec och uppgradera till HiFi Professional. | |
| Glömde säga att priset på en ny BMW alltid "springer iväg," har att göra med vilken utrustning man bara "måste" ha och att grundpriserna är mera "lockpriser" än något annat. | |
|
Sensatec är såklart ett litet frågetecken, har ju det i min bil till hälften och tycker det känns OK. Men måste väl kolla in det nogrannare i verkligheten också. Såklart springer det iväg - men tycker inte denna specs är helt av kartan "bananas". Ser man på "hallbilar" på blocket så ligger dom 375-410´ Som sagt - finns det några paket-kampanjer som "bygg din bil" inte tar hänsyn till? Nåja - han får ju offert från handlaren idag, med liknande specs, får se var den landar. |
|
| Jag fick nyligen min 320 xd touring med dynamic, comfort, metallic, drag,stänkskydd, förv.pkt. Betalade 335 för den. Saknar inget, men det är ju en smaksak... | |
|
Diffen mellan din spec mlindman och den jag skriver längst upp är ju inte några 110tkr :) Fick du generös rabatt? Köpte hallbil? Kampanjer? |
|
|
BMW har just nu kampanj med comfort+dynamic för knappt 20kkr. Jag hade skippat dragkroken, HIFI paketet, helljusassistent och individual antracit innertak. Hade däremot lagt till USB uttag och Prologic anläggningen. Vill du har bra ljud måste man gå upp till Prologic anläggningen, HIFI anläggningen ger inte så värst mycket bättre ljud än standardgrejjerna så det motiverar priskillnaden tycker jag. Dragkroken är ett måste om man regelbundet med släp. Hyr man släp max 1-2ggr per år är det bättre att hyra en skåpbil ett par timmar för 500kr än att lägga 10kkr för en dragkrok. |
|
|
Det är farsan som är sugen - han drar hästfinka ett par ggr/veckan, så går nog inte skippa draget :) Hifipaketet åker nog också. Ska dock åka i omnejden och kika på en demobil innan jag åker hem för helgen i eftermiddag. |
|
|
Blockets priser verkar lägre ändå?: Länk Länk Länk Mvh |
|
|
De du länkar till har ej automatlåda. Men, han har fått en offert och den är något helt annat än 445tkr... den är mer åt mlindmans håll... |
|
|
psike, för kampanjer, kika på: Länk |
|
Bayer_Aleks |
Det där priset får du inte utan bra mycket lägre om du eller din kompis beställer innan 30 Juni. Du har bl.a 9000 kr rabatt på touring, du får 21.000 rabatt på Comfort + Dynamic...du får X-drive för 14.900 kr osv osv. Beställde själv en 320d Touring fast utan x-drive och hamnade på 339.000 kr * Bluewatermetallic * Comfort & Dynamic paketen * Typ/läder Impuls Anthrazit (svart färg) * M-ratt * M-växelspak * Larm * Rökarpaket * ISOFIX * Förvaringspaket * Svart Anthracit innertak Totalt innan rabatt: 392,000 Totalt efter rabatt 337,000 kr |
|
Bilen är beställd. Alpinvit 320d Touring xDrive Automatlåda Inte sensatec, utan halvläder i någon form. Comfort+Dynamic M Antraxit-innertak M Sportratt Helljusass Blåtandsförberedd Drag Förvaringspkt Rökarpkt Tror det var allt. Priset blev i paritet med vad de andra i tråden talar om. Blev i a f ett riktigt vettigt pris. |
|
|
Låter vettigt...men man undrar hur denna handlaren tänker: Länk! / Mvh Joakim "För den outbildade är ett A bara tre pinnar." / Nalle Puh |
|
|
Däremot är detta: Länk! ett bra pris...(att pruta på)... :) / Mvh Joakim "För den outbildade är ett A bara tre pinnar." / Nalle Puh |
|
|
Problemet tror jag är att BMW/generalagenten har kampanjer framförallt för tjänstebilar/leasing just nu. Men bilhallsbilar som är inköpta före dessa kampanjer ger kanske inte samma understöd från BMW/generalagent? Men för privatmarknaden är väl dom här två bilar inte uppåt väggarna överprisade? |
|
|
Tog ut en -09:a nyligen 320dA Touring -09. Advantage och Comfortpaket. Prutade ner till 300 000! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.