|
|
|
|---|---|
|
Hej. Mitt problem är hyffsat enkelt och hoppas svaret är detsamma. Har nyss kopplat in en baslåda och när stereon är på så går varvstopp i vid 7000RPM. När jag stänger av stereon så varvar han ut som normalt igen. Har även märkt väldigt orolig tomgång sedans jag kopplade in min nya stereo samt baslåda. För att klargöra en tredje sak så satt orginal bandspelare i från första början så stereoanläggningen funkar ju med den "vanliga" stereon. ALLA "förståsigpåare" undanbedes bestämt. Men ni som kan ha lösning om vad felet eventuellt kan vara, är mer än välkomna. Mvh;Christofer | |
|
Förmodar att baslådan inkluderar slutsteg. I detta sitter en mer eller mindre kraftig switchande spänningsomvandlare, dessa skickar ut en del störningar på spänningsmatningen, speciellt om det är en mindre lyckad design internt på elektroniken. Plockar man spänningen på lite olycklig punkt i bilen så är det fullt möjligt att detta kan påverka bilens elektronik, t.ex motorstyrning osv. Ett sätt att testa teorierna är att tillfälligt koppla på ett externt batteri som matar förstärkaren osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.