|
|
|
|---|---|
|
Verkar vara en fin vagn denna dära Audi TT TFSI... Läste i en tysk biltidning...Auto Zeitung. 5,3 sekunder till hundra klarade Audin av, BMW klarade detta på 5,2...Yes, det fixade BMW.n iaf... Men,resten fixade ju inte BMW,n..hmm..synd. Mvh Janne. | |
| Tycker inte TT har en sportmössa utseende mässigt att matcha Z4, otroligt läcker vagn. Såg en röd på lunchen idag. Audin ser ju ut som de alltid gjort, boooring! | |
|
Janne, var det TTS:en då? (272 hk) Grymt fin bil, o nu kommer TTR:en med sina 340...mums. |
|
| Auto Zeitungs test omfattar Z4 med den turboladdade treliterssexan versus Audi TTS, Porsche Boxster S (facelift) och Mercedes SLK 350 (facelift). Audis RS-version var av naturliga skäl inte med då den ligger i ett annat segment, TT RS är f.ö det korrekta namnet. | |
| OK, klart slut. | |
| vad var det audin var bättre på?? | |
| den var bättre på att vara en audi. | |
|
Men i testet fick Z4 fick fler poäng än TT när det gäller interiör kvalité. Första gången eller? :) - Körkomfort fick båda 608 poäng. - Motor/växellåda, vinst till Z4 - Köregenskaper, vinst till TT. Kollar man vikten på de testade bilarna väger Z4 100 kg mer än TT. Hade det inte varit för plåttaket så skulle vikten inte vara så hög för Z4. Vikt är ganska avgörande för väghållning. Jag provkörde Audi TT Roadster and Z4 sDrive23 idag. Jag föredrog Z4 över TT och om jag skulle köpa en av dem idag skulle det bli BMWn. |
|
| det är ju lite orättvis jämförelse. tts är ju som en rs-light och rs är ju audis svar på bmw:s m-avdelning.. det skulle ju då vara konstigt om audin inte hade bättre väghållning.. jömför istället en vanlig audi tt med z4 och jag tror att det hade sett annorlunda ut | |
|
Trots det är nya Z4 100kg tyngre än TT- spelar ingen roll om det är en vanlig TT eller en RS- nya Z4 är tyngre oavsett modell. Hade Z4 kommit med tygtak eller fast tack skulle vikten minska dramatiskt och väghållning och smidighet skulle bli mycket bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.