AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
955

Spolning framruta+lysen E28

Hej, behöver akut ett elschema så att man kan felsöka spolningen. Intensivspolningen fungerar, men resten är döda. Säkringen är hel och har kontakt, den går även till bla tutan som funkar.
Är det nåt relä som styr det? vart sitter det isånafall?
har provat att byta spolningsmotorn utan resultat.

Tacksam för hjälp/tips/råd.

#232 i E28 registret
Länk

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hallå!
Det finns ett relä som det står "WishWash" (osäker på stavningen) på, och det är väl vindrutetorkare?
Du kan ju kolla det!
Hoppas det ordnar sig!

MVH Niklas - Uppvuxen på E28
jomen, torkarna fungerar felfritt, drar jag i spaken gör de sina 4 drag över rutan...men tji spolarvätska :(
Styr det reläet även spolningen så borde dom inte röra på sig, eller?

#232 i E28 registret
Länk

Jag har även mätt efter spänning vid spolarmotorerna...tji ström där...
utan elschema är det dock ett H*vete att felsöka...kablarna går in i en kabelstam, och sen vetefan var dom kommer ut...

#232 i E28 registret
Länk

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla här:
Länk

De hade inget elschema över en 518is men väl över en 535i och det kanske kan vara till hjälp.

Mvh
518i slow mobil
På tanken till spolarvätskan har jag något relä... Om du har det även på din så kanske det kan hjälpa dig lite?? Om du har spänning vid motorerna så borde de ju fungera...

E28, real POWER
BMW e28 registret #154
www.bmwe28.cjb.net
har hört med BMW om det reläet, det är tydligen det som styr torkare+spolningen till framlysena, men jag ska mäta lite på det också...

Johan B, det verkar vara ganska matnyttigt...återkommer om jag hittar felet eller behöver mer hjälp.

#232 i E28 registret
Länk

har felsökt och felsökt, men tji resultat =((
intensivspolningen funkar, men inte den andra...
elschemat som var länkat verkar inte stämma till 100%. Jag har provat att byta reläet på spolarburken, men får ÄNDÅ inte nån sprutt på spolningen...ska in på besiktning om mindre än 3 månader...så de börjar bli brått...
nån som har erfarenhet av liknande fel??

#232 i E28 registret
Länk

Äntligen hittade jag felet, och detta efter en totaldemontering av spolarburk+mycket kablage.
UNDER spolarburken (där det är tajt som SATAN) var det oxid på en kontakt...
problemet nu är bara det att torkarna fram inte funkar, men det skiter jag nog i just nu.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.