|
|
|
|---|---|
|
Har monterat angeleyes som består av 60 st lysdioder istället för CCFL, ger både vitare och bättre ljusLänk Höger sida är CCFL och vänstra de nya med lysdioder. BMW CS #5206 | |
|
tror att ks-carstyling har angel eyes med CCFL inbyggda från fabriken/tillverkaren... Det är nån här på autopower som har köpt dom iaf... |
|
|
Tyvärr blir ringarna mer diffusa med dioder, det gäller båda varianterna. De vänstra ringarna har ett blåare sken men endast marginellt starkare. Halogen ger vackrast ljus, dock skulle det vara vitare och starkare. |
|
|
I båda fallen är det lösa ringar, halogen finns väl bara till original engeleyes. Lysdioderna ger inte så mycket spridningljus, utan lyser mest rakt fram. Det är faktiskt större skillnad på ljusstyrkan än vad det ser ut på bilden, som dessutom är tagen med blixt. BMW CS #5206 |
|
|
Hur är det löst med Lampvarningen på LED-ringarna, antar att dessa ersätter P-ljuset ? Skulle du rekomendera LED-ringarna framför CCFL till en som funderar på att skaffa angeleyes ? |
|
|
Man får med ett motstånd, i form av en liten dosa, som kopplas in parallellt med ringarna, för att ta bort lampvarningen. Hållbarheten skall vara bättre på lysdioderna, jag hade problem med att dosan som CCFL-ringarna var kopplade till gick sönder ett par gånger. Sedan att de lyser bättre och vitare är gör ju inte heller något. Här är en bild taget i solljus, dimljusen är xenon 6000K.Länk BMW CS #5206 |
|
| Ser riktigt bra ut! Vart köpte du dem? | |
|
Här köpte jag demLänk BMW CS #5206 |
|
|
jag vill oxå ha men vet inte hur man monterar! Kan någon i sthlms området hjälpa mej kanske? |
|
|
Om jag inte minns fel så har Xenonkungen återförsäljare i Stockholm, som även kan montera ringarna. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.