AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
319

M3 cab

Agge
Köpte en m3 cab -97 förra veckan. Fy f*n vilken grym bil. Den går som fan. Jag hade en toyota celica -95 förut med 1.8 l, 116 hk och gissa om det är stor skillnad mellan dessa bilar. Nu förstår man varför dom här bilarna är så omtyckta.

MVH

//Agge
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Grattis, kör försiktigt!
Da
29
Darkness
M3 Cab -97
Mmmm.. fast mycket vill ha mer... =)
Lite synd att caben är så tung...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det är fint med cabriolet på sommaren, speciellt 321 hk under huven skadar inte heller. Jag har för mig att en vanligt M3 321hk utan SMG-låda ska gå på 5,5 sekunder från 0-100km/h och en cabriolet på 5,6 sekunder. Kan det stämma? SMG ska gå på 5,4 sekunder.

//Schnitzer
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Agge: Jag har också precis köpt en M3 Cab :-) Svårt att tänka mig en bättre bil just nu. Otroligt härlig motor och med taket nere så försvinner alla bekymmer ;-)

Darkness: Jag tycker inte att cabben känns speciellt tung vid körning på vanliga vägar. Men på bana kan jag tänka mig att det märks tydligare...

Schnitzer: Dina uppgifter stämmer med min manual. Men hur det är "i verkligheten" vet jag inte.

/Fredrik
En coupe´väger ca 1500 kg och cabben ca 1800 kg, har svårt att tro att det bara skiljer 0,1 sek men jag har iofs aldrig testat. Det är gött hur som helst med taket nere och luftfilter och sportsystem så blir inte ljudupplevelsen sämre ;-)
Agge
Purple: Cabben väger 120 kg mer, alltså 1635 kg.
Ta fram din instruktionsbok så får du se.

Mer bevis: Länk
Jo Agge det är riktigt, enl boken 1635 kg men vid besiktningsregistreringen vägde min 1730 kg visserligen med hardtop och okänt antal liter bensin. Förlåt - ej påläst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.