|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att här i dagarna så har femte växeln börjat krångla på min BMW.... suck detta känns som att det kan bli dyrt att fixa, men jag lägger upp en förfrågan om tips, det är så att den växlar jättefint mellan 1 - 4 sen får jag välja mellan att dra upp bilen till 140-150km/h för at den ska växla upp till feman automatiskt, men det går också att växla manuellt utan problem, vad kan det vara för fel ??? mina tankar var: 1. mjukvaran. 2. oljan. nån som haft samma problem ?? Tack på förhand =) | |
| bör tilläggas att jag tror det blev så här efter jag montera sommar hjulen som är 16" vinterhjulen är 15" | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja det första du ska göra är att kontrollera slitageskillnad mellan framdäcken samt rätt lufttryck i bägge, det räcker att du har ett 80 % slitage på det ena och ett nytt på andra sidan, eller två nya av olika fabrikat, det kan skilja på omkrets trots samma dimension. Det fenomen du fått är ett typiskt diameterproblem och du är inte den första. Kan även bero på skillnad på bakaxlens däck alternativt för stor skillnad mellan framdäcken o bakdäcken, limiten för ASC systemet är 5% och limiten minskar i kurvor då det kompenserar för detta också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
OJ, ja jag har tre olika fabrikat på nu tror jag hehe, vart billigt sist jag montera däck, sen är det nog lite ojämnt slitage också, lika bra jag köper nya däck då. Tack för svaret =) |
|
|
Hej har lite typ av samma problem skiljer nog 4 cm mellan fram o bakdäck men den växlar som den ska därimot lyser abs lampan sen någon som vet vart den läser hatigheten fram eller bak? Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.