AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
478

Alpina B6 2,8 -93

tomasg
Vad kan man få för en sådan i hyffsat skick som gått 14500 mil? Fullt utrustad med läder osv osv såklart!

/Tomas
*hehe* Tomas iom att du inte får några svar så
kan du ju kastbyta med min 325'a ;-)
tomasg
Om du betalar service 2:an får vi se :-)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Vissa värdesätter bilen mer än andra. Det är ju trots allt en Alpina. Dock så är det ingen samlarbil eller kommer att bli det inom det närmaste, varför jag värderar dem till ungefär samma pris eller lite lägre än en M3:a av samma årsmodell.

Ca 130.000:-

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Bumper har rätt i att det inte är någon samlarbil och inte heller kommer att bli inom snar framtid. Dock är en Alpina mer "exklusiv" än exempelvis en M3, i och med att den tillverkats i färre exemplar. Jag tycker därför att den bör ligga på minst samma nivå som en likvärdig M3 (samma årsmodell och dylik utrustning), eller kanske till och med lite högre.

Sedan beror ju allt på vad för slags köpare du hittar. Vissa personer betalar mycket för just att bilen är exklusiv, och då får du ju naturligtvis ett bättre pris. Om köparen däremot är ute mer efter exempelvis effekt, kan det bli svårt att hävda din Alpina gentemot en M3.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
tomasg
Tack för svaren, det dyker väl upp en annons så fort jag bytt framdäck...
tqs
Du får väl påpeka i annonsen att det är mer klös i Alpina-spisen än i den 2.8 (M52) som BMW själva släppte senare (240 ist för 193 och mer vrid).

Lär inte inte vara lätt att hitta den köpare som är villig att betala mer för en Alpina B6 2.8 än en M3a (E36)i motsvarande skick. Det är väl egentligen bara B8 4.6 som har den där extra entusiastfaktorn som någon kanske är villig att betala för.

Har provkört båda modellerna och visst B8'an är
GRRRYM men B6'an är inte att förakta. Har ett härligt
morr och klipp den också. Sedan är det ju det där med
skötseln, tror (obs min åsikt) att M3'or har haft en
större risk att ha blivit illa behandlad iom att det är
en bil som finns i större serie dvs inte lika ovanlig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.