|
|
|
|---|---|
|
Länk Finns ägaren av Bmw bilen på forumet kanske? Frågan om bilmärket nämnts om det var en Volkwagen eller en Saab kommer genast upp, vad tror ni? Länk | |
|
Bmw-ägare får ta mycket skit. Å andra sidan kör just många tonåringar i Bmw som en idiot på fel platser. Här, på "landet" i östergötaland så är det fortfarande gula Volvo 740 utan avgassystem, superlåga och brölar oändligt högt. Dom stör något fruktansvärt medans bmw-ägarna putsar mest |
|
| Obefogat efter att ha kört 211 km/h på 90-sträcka? Njae :) | |
| Man kan ju ifrågasätta varför inte den andra, uppenbarligen, rejsande bilen, nämndes vid namn? :) | |
| Möjligt men det exemplet säger ingenting iaf. Tror bilmärket hade nämnts oavsett när idioten kör 211 km/h på inre ringvägen. Sen är det i Malmö där tyska märken i allmänhet och BMW i synnerhet ofta är inblandade i idiotkörningar. Tyvärr. | |
| "...en mörk BMW sågs lämna brottsplatsen" är nog Sydsvenskans vanligaste mening. Alla tidningar verkar ha en grej för att nämna att det är just en BMW (eller ibland Audi) som är inblandad i brottslighet. | |
| Man ska väl inte heller glömma att minst varannan bil i Malmö är en BMW... | |
|
Lus; Rimligen för att den bilen inte blev stoppad... blåste den också förbi i 200km/h såg de väl inte ens vad det var för något. Jag tror egentligen inte att BMW är så hatade av media som ni tror, dels är det en väldigt vanlig bil och dels är den väl ännu vanligare i dessa kanske mindre tråkiga sammanhang. Det är väl inte orimligt att en tidning skriver "en mörk xx såg lämna platsen", om nu så är fallet. Dessutom är väl BMW en bil folk känner igen, hade det varit en Seat eller Kia hade väl ingen vettig människa kunnat märkesbestämma den. |
|
| Nä, det är klart. En Kia som når 211km/h i centrala förhållanden är ju inte så vanligt :) | |
|
I ren nyfikenhet så kollade jag runt lite på internet vad folk tycker om BMW förare och det verkar som om många har åsikten att BMW förare inte visar hänsyn, kör alldeles för fort och parkerar fel titt som tätt. Jag kör bil till jobbet varje dag och jag har inte märkt att BMW förare skulle vara mer aggressiva än andra. Tycker man titt som tätt blir omkörd av Audi kombis och Saabar som verkar ha väldigt bråttom. Dessutom verkar fler fått upp ögonen för BMW. Ser ganska många 320d och 320i ute på vägarna numera och förarna av dessa verkar köra helt normalt. Det är också intressant att många verkar tro att BMW har väldigt starka motorer. Detta är ju intressant med tanke på att en 320d har 177 hk medan två av de vanligaste bilarna på vägarna är Saab 9-3 2.0t och Volvo V70 2.5T, båda med 200 hästar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.