AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
889

Läckage i nivåreg. mellan dämparna.

Do
8
DoWahDiddy
750iA -95
Hej, har märkt att reglerventilen har börjat läcka på min 750ia -95. Så länge motorn är igång så rinner det ut olja, sakta men säkert.

Hur jobbigt/dyrt tror ni att detta kan bli att fixa? Behöver man en ny reglerventil, eller kanske bara nya ansultningar? De ser långt ifrån fräscha ut nämnligen.

Det är den enklare varianten av nivåreglering, alltså inte EDC om jag förstått det rätt. Har ingen knapp i kupén iaf.

Jag tror att det kommer ifrån den övre av de tre anslutningarna, den som kommer framifrån antar jag då.
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Nu har du kanske fixat problemet redan men jag tipsar dig ändå.

Min läkte också i reglerventilen, pratade med BMW och enligt dom så finns det inga reservdelar till den så det är bara att köpa en ny a 3.700kr ca.

MEN..jag studerade ventilen lite närmare och hittade ett litet lock, stort som en gammal 10öring.
På detta lock finns 2 små hål vilket tyder på att det går att ta bort.
Jag lossade på locket och upptäckte att O-ringen som sitter på locket var skadad.
Försökte hitta O-ringen på BMW men fick åter ett "Det går inte" så jag köpte mig en O-ring sats på Biltema, hittade en som passade, satte dit den och vips! så var problemet borta :)

Torka ren ventilen starta bilen och studera vart det läker. på min syntes det tydligt att det fuktade fram och bildade en liten droppe.

Mvh
Skalman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.