|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderar på att köpa en E61 530 xd touring. Tänkte flytta över mina nyinköpta fälgar, MEN går det att ha olika bredd fram/bak iom 4 hjuls driften eller knäcker man någon fördelningslåda? Det är dessa hjul.... Fram: 8½x19 ET20 med 235-35-19 Bak: 9½x19 ET24 med 265-30-19 /Christian Länk | |
|
Jag kollade lite i BMWs fälgkatalog, även där det är samma fälg skilljer de på 4wd, olika artikelnummer, vad skilljer då, ET? Vad isf har xdrive för ET? /Christian Länk |
|
|
Hej. Porsche har ju olika dimension på sina 911:or med 4-hljulsdrift så det borde ju inte vara ngt problem. Men jag har även läst/hört annat så du bör nog kolla med BMW för säkerhets skull. Mvh |
|
|
Xd har annan offset på fälgarna. Här står all information du behöver veta om BMW fälgar: Länk -------------------------------- //Lövet |
|
|
Ja, det verkar vara ET43 på xdriven istället för ET20. skit! Fel håll för spacers. /Christian Länk |
|
|
Fram med svarven ;-) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Hej! Det är inte bredden som är avgörande. Det är skillnad i rullomkretsen som knäcker fördelningslådor. MAO samma rullomkrets=OK. Dock enklast att uppnå med samma däck runt om. små avvik (typ 1-2% gör nog inget.) MVH Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.