AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.804

otroligt lättsåld varför? färgen?

Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hejsan
lite bakgrund.då jag letade Z3 hade jag några för mig viktiga parametrar och det var bl.a. färgen och det skulle vara face liften samt inte svart inredning och inte ha gått mer än 8000, alltså inte några märkvärdiga önskemål.

Till slut fann jag en sådan svensksåld efter mycket letande, men med minsta sexan d.v.s.2.0.

Idag kl. 900 lades en likadan bil ut till försäljning, alltså inte någon extrem bil utan bara en 2.0 Siennaröd (vinröd met.) på 4000 mil och ikväll då jag tittade så var bilen såld!!!

Nu funderar jag på varför blev den såld så snabbt? var det färgen som lockade? för att Z3 inte har sålts så mycket av just denna kulör? finns det fler köpare som väntar ut "rätt färg" för bilen i övrigt var bara i standardutförande, så det torde inte ha lockat och vad miltalet beträffar så har det sålts rätt många Z3 med lågt miltal. Någon som vill kommentera, jag tycker annars bilarna ligger kvar rätt länge i dagens annonser
mvh Uffe/bildock
Jag tror generellt sett att annonspriset betyder mer än färgen om en bil säljs snabbt. Var priset under snittet?

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hej igen
ja priset glömde jag att nämna, men det var i linje med vad man idag begär för en sådan bil 135000:- kanske diff på någon 1000lapp
mvh Uffe/bildock
Jag vet hur jag själv resonerar när det är dags att köpa bil och då är det till att sätta upp en spec på bilen i fråga och om det sedan kommer ut en bil till försäljning så inhandlas den direkt. Marknaden punktmakeras och bevakningstjänsten på Blocket går varm. Själva idén är givetvis att köpa objektet innan någon annan hinner reagera. En fin, svensksåld Z3 med bra historik och låga mil - nog kan det tänkas vara en bil någon väntat på ett tag, sedermera är det ett objekt som mycket väl kan försvinna fort från marknaden. Prova att lägga ut en direktimporterad med 9500 mil på mätaren, slitet skinn på förarsidan och smårisig lack så kommer det att dröja innan den blir såld även om priset är "rätt". Objekt som står ut från mängden har däremot potential att gå fort och det finns ofta köpare som är beredda att betala premium. Först till kvarn får mala!
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Om du betänker vilken typ av objekt du söker och på vilket väder och vilken årstid det är så har du ytterligare en förklaring!

Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Färgen har klart betydelse, som du säger bildock så tillverkades relativt få i siennaröd kulör. Helt klar snygg kulör och jag vet fler som tycker det, därmed skulle jag inte bli förvånad om bilen såldes så fort just på grund av det.

Sedan en bil som rullat 4000 mil borde vara i bra skick, 2,0 motorerna gjordes endast 99 och 00 (om jag minns rätt) vilket innebär att bilen rullat max 400 mil/per år vilket får ändå anses sparsamt och säkerligen endast i strålande sol :). Vilket medför att chansen är ganska stor att bilen var i fin skick.

En snygg bil (kulör, form) som är välvårdad för 135 000 är rätt billigt skulle jag vilja säga med tanke på den glädje den medför :)

Undrar om min sterlinggråa är lika eftertraktad :)

Mvh/Rolle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.