|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Sitter "vingarna" på sidorna eller uppe och nere? | |
mole |
Det nya är garanterat klister då ett med metallflikar inte kommer att kunna vikas bakot bakom då du inte har tillgång till baksidan Mitt sitter med det 3M-klistret. Det sitter där fortfarande, var väl ca 3 veckor sedan jag bytte. Har nu 3 Svart/vita emblem på min svarta shadowline bil= hur fett som helst |
mole |
Mejsel använde jag för att bända upp emblemet med från ratten Vilket håll? ja vad ska jag säga ? Satt i sätet med mejsel i höger hand och bände typ kl 5, uppåt. Sedan in med polygripen och bände loss det helt. Det är lika tjockt som en gammal aluminiumburk= inte så tjockt alls och viker sig lätt. |
mole |
Sitter på sidornakl 3 och 9 |
| Jag hoppas som sagt bara inte på nån obehaglig överraskning (läs; emblem i pannan) och ny airbag på inköpslistan. :) | |
|
Då så! Fick emblemen idag och monterade på huv, baklucka samt ratt. Huv och baklucka var inga problem; kreditkort och inlindad mejsel gjorde att de lossnade förvånansvärt snabbt och inga skador! Ratt-emblemet satt lite tightare, tog det försiktigt med en liten mejsel (var som sagt inge vidare sugen på att äta airbag till lunch) och det vek sig allteftersom. Dock satt det fast med 6 st flikar på min m-sportratt (senaste versionen) och de satt inte speciellt logiskt heller; kl 10, 11, 13, 15, 17 och 20 typ så det var lite att göra. Att få av det utan att förstöra det var inte att tänka på då det var, som mole beskrev, av tunn aluminium. Det nya satter fast med 3M-klister och blev riktigt snyggt. Kan tycka att at borde varit någon millimeter till i storlek då man skymtar flik-hålen bakom beroende på hur man sätter det men absolut inget jag stör mig på, blev mycket bättre att än dra det nya emblemet utanpå känns det som. Summa summarum; "jobbet" tog ca 10 min för allt och på min safirsvart-metallic 525:a med shadowline-paket blev det oerhört snyggt och cleant! Kolfibern matchade aluminium-listerna och den i övrigt gråa inredningen! |
|
|
är ute efter lite nya emblem tlll min 525:a Var hittade du dem C.Ek? Förutan BMW original. |
|
| Hittade en kille på blocket som sålde dom, han är på väg att sluta men kan skicka över mailadressen så kan du kolla om han har några kvar! | |
mrreject |
Finns överallt på EBAY.DE Visst är det snyggt på en svart bil? ;) |
| Det är riktigt snyggt på en svart bil med shadowline-paket! Nu är det bara lättonade rutor runtom som gäller så blir det fulländat. :) | |
mrreject |
Glöm inte att köpa avgasförlängaren som är svartlackerad bara. Det blir kronan på verket. Det är ett metalrör man trär på avgasstumpen. Kromad 310 kronor. Svartlackerad 380 kronor hos BMW |
| mrreject; Kör du själv med det och har du kanske nån bild som referenspunkt? Vore kul att se, låter snyggt. :) | |
mrreject |
Har ingen bild du får helt enkelt lita på mig ;) |
|
Århundradets trådlyft kanske men är det någon som har koll på placering av emblem på bakluckan på E61? Har köpt emblem men hittar bara placeringsmallar till sedaner på nätet :( (Det är en 530xd om det skiljer mellan emblemen) ------- //Lövet |
|
| Börja här: Länk | |
|
Tack så jättemycket! :) ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.