AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.233

Passar automat från 735 till en 635

P
3
P K
635 csi -83
Jag har en 635 -83 där automaten har rasat. Det är en ZF 4HP22 av den tidigare modellen med 5?! stift.
Frågan är då passar en låda från en 735 -83 om det är en ZF 4HP22. Hur funkar det med att 635 är en lätttare bil än 735, med växlingslägen???
Alltså skall den växla vid samma varvtal?

Petta
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Den är kopplad till Motronic styrboxen i hanskfacket bla, har nyss kollat upp i stort sett varenda kabel däromkring.Där är det den stora Motronic boxen som är kung och bestämmer detta helt.Utväxlingen har du i bakaxel klumpen/diffen. Enda skillnaden är om du har sport automat så har du helt annan kabelhärva med extra styrbox för just detta.

Rasat säger du?? vad har hänt?

Mvh Jonas Brinell.
P
3
P K
635 csi -83
Rasat var väl lite att överdriva. Den driver inte, började med att inte driva frammåt för att sedan vid flyttning någon månad senare inte heller driva bakåt.

Petta
Visa användare
588
Grym&Elak
320d T -12
635 Csi -88
Jag har en aut från en 635:a -88 över. Vill du kan du få köpa den. Den har funkat bra för mig. Men om det passar bättre vet jag inte =)
Länk

Den passar inte min bil längre...
Länk
Lådan från 735:an årsm -83 passar bolt-on.
ZF 4hp22-EH med flervalsprogram kom först på -86:orna ev vissa sent -85.
Jag bytte till en sådan låda som suttit i min -84:a och fick då även byta motorstyrning för att kunna koppla in lådan. Lådan kommer från en 535ia -86, motorstyrningen med kablage kommer från min skrotade 635ia från -87. Den lådan har nu visserligen havererat pga en konstruktionsmiss från ZF.

Hellre en bimmer på gården, än tio på skroten.
"Jag bytte till en sådan låda i min -84:a..." ska det såklart vara, grr vad jag saknar edit funktion här...

Hellre en bimmer på gården, än tio på skroten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.