|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 635 -83 där automaten har rasat. Det är en ZF 4HP22 av den tidigare modellen med 5?! stift. Frågan är då passar en låda från en 735 -83 om det är en ZF 4HP22. Hur funkar det med att 635 är en lätttare bil än 735, med växlingslägen??? Alltså skall den växla vid samma varvtal? Petta | |
|
Den är kopplad till Motronic styrboxen i hanskfacket bla, har nyss kollat upp i stort sett varenda kabel däromkring.Där är det den stora Motronic boxen som är kung och bestämmer detta helt.Utväxlingen har du i bakaxel klumpen/diffen. Enda skillnaden är om du har sport automat så har du helt annan kabelhärva med extra styrbox för just detta. Rasat säger du?? vad har hänt? Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Rasat var väl lite att överdriva. Den driver inte, började med att inte driva frammåt för att sedan vid flyttning någon månad senare inte heller driva bakåt. Petta |
|
|
Jag har en aut från en 635:a -88 över. Vill du kan du få köpa den. Den har funkat bra för mig. Men om det passar bättre vet jag inte =) Länk Den passar inte min bil längre... Länk |
|
|
Lådan från 735:an årsm -83 passar bolt-on. ZF 4hp22-EH med flervalsprogram kom först på -86:orna ev vissa sent -85. Jag bytte till en sådan låda som suttit i min -84:a och fick då även byta motorstyrning för att kunna koppla in lådan. Lådan kommer från en 535ia -86, motorstyrningen med kablage kommer från min skrotade 635ia från -87. Den lådan har nu visserligen havererat pga en konstruktionsmiss från ZF. Hellre en bimmer på gården, än tio på skroten. |
|
|
"Jag bytte till en sådan låda i min -84:a..." ska det såklart vara, grr vad jag saknar edit funktion här... Hellre en bimmer på gården, än tio på skroten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.