AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.304

Värde 325i -05

Sida 2 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

173'.

Mvh Janne.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Grodan
Om du värderar min bil så lågt, gör du det antagligen med din också. Isf är jag intresserad av att köpa den av dig! Hör av dig isf! 135' får du omgående!
//Marin
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Men vad fick du ge för bilen då?

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Han köpte inte utan sålde.

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Förlåt....men frågan kvarstår med lite korrigering då...vad fick du?

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja frågan är lika intressant vilket som ;-)

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
....och vi väntar och väntar.....ZzzzzzZzzzz...

Frasse
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Såld för fullpris enligt annons....165'
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Marin//

Jag fick uppfattningen om att din bil var klen-utrustad. Min bil har nog lite mer utrustning än vad din hade i så fall, men om så inte var fallet då ber jag om ursäkt.

På min finns bl.a läder och sportstolar, Professional Stereo, ljuspaket, DTC (vet inte om det är standard), nya 18" fälgar och däck, 17" vinterfälgar (original) Svensksåld, en tidigare ägare, och mycket mera. Skulle jag annonserat min så skulle jag nog annonserat den för 165.000:-
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Grattis Marin...inte ofta man får exakt det man begär....
Lite nyfiken bara...kom det en snubbe och gav dig 165000 utan att försöka förhandla eller du var stenhård? :)

Frasse
För en gång skull var man alltså "spot on" i detta fall :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Grodan
Bilen var relativt klent utrustad. Endast advantage paket, silermetallic och 19" Schnitzer fälgar. MEN, bilen var i exceptionellt fint skick. Men den hade bara gått 7200mil! Inte en repa eller dörruppslag. Jag bedömmer att det var minst 3st seriösa intressenter.
Du får lätt 165' om den inte gått över 7-8000 mil.

>>Frasse
Har man jobbat med strategiskt inköp i 10 år, så kan man "läsa av" kunden, och jag bedömde att det inte var nödvändigt att krypa i pris. :-)

Priserna har sedan maj-juni iår gått upp med ca 10%, vilket jag nu känner av när jag måste införskaffa en bil själv.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Marin//

Om man jag ska gå efter Bilpriser.se då ska jag kunna få nånstans mellan 165.000:- och 178.000:- trots att bilen gått över 10.000 mil. Lägg därtill att bilpriser tar inte hänsyn till fälgar, läder eller sportstolar. Jag skulle kunna tänka mig 169.000:-.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Min erfarenhet är att milen har en oerhört stor betydelse på bilpriset, även om en 10'milare inte på nått sätt behöver vara sämre än en 5'milare, trots att det handlar om samma årsmodell.
Jag letar själv endart efter "lågmilare" dvs bilar som har gått max 2,5'mil/år.....och dom är dyra. Men dom är också mer lättsålda när dom sen ska säljas.
mvh
Marin
Grejen är att det alltid ska klagas på något, har man inte SCHiin klagas det på det, har man inte automat klagas det på det, har man inte dragkrok, metallic, etc etc. Håller till 100% med Marin, milskräcken är högst levande.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.