|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver dimljus till min 635:a och jag undrar vilka andra modeller som har likadana dimljus. Hålen till mina dimljus är rektangulära med rundade hörn. Bredden är lite drygt 16cm och höjden är cirka 7cm. Frontspoilern är inte original men jag förmodar att dimljushålen har samma dimensioner som de i originalspoilern. /Anders | |
|
Har du kollat på 5 serien, med samma årsmodell, på din beskrivning tycker jag det låter likt dem. Är kanske samma på 7 serien oxå, kommer inte ihåg hur de ser ut där. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
här har dom dimljus, fast inte till 635, men 5- eller 7-seriens kanske passar. Ring och fråga. Länk eller nån 'skrot' Länk Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tack för svaren. Jag har tittat på lite bilder och det verkar som om 5-serien (e28) och 7-serien (e23) har likadana dimljus som 6-serien. Jag ska höra med Bildelsimporten. Priserna på nya dimljus avskräcker mig dock lite. Prisexempel: 5 serie E34 88-89 Dimljus Höger komplett 1245 kr Priset på dimljus till e30 är iofs mer hyfsat: 3 serie E30 88-90 Dimljus Höger 795 kr Jag får nog att ringa ringa runt till några skrotar i morgon. /Anders |
|
|
Det är samma dimljusinsats till E23, E24, E28, E30 tillverkas av Hella Dimljus vänster 63171375065 Dimljus höger 63171375066 Insats vänster 63171375069 Insats höger 63171375070 Från Juli -87 har E24 dimljus med DE-lins, typ E34 |
|
|
Tack Cartman! Vad är en DE-lins? Jag antar att den är bättre eller snyggare än en vanlig så då kanske jag bör köpa ett par dimljus med DE-lins. /Anders |
|
| Titta på en sen E30 och en tidig och jämför halvljusinsatsen. Dimljuset till E24 från Juli -87 är samma som till E32. Det passar inte äldre E24. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.