AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.898

E9x VS E46 - Köttig styrkänsla

Sida 2 av 2
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Vad jag hört brukas det klagas på att styrningen löper lite lätt och utan samma känsla som brukligt på bmw i E46an. Och jag kan hålla med om att styrningen är lite för lätt i 330n vs. 328an, men det har bara med känsla och inte stabilitet att göra.

Jag har inte kört E9x, men att E46 skulle upplevas som instabil har jag svårt att tänka mig, i så fall måste E9x vara i klass med en 7a.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Vill man ha en motorvägskryssare köp en Merca! Mycket av delar och inställningar som gör en bil "bättre" på kursstabilitet och motorväg gör den tråkigare i kurvor och bana.

BMW och Mercedes har dock sakta men säkert för varje modell börjat mötas i mitten, något som enligt mig bara är fördelar för mercedes och nackdelar för BMW!

Köp en Merca? Det var det fräckaste!

Nåja, för en summering av servicen. Bussningar i framvagnen var helt klart slut, för mycket toe-in fram, för lite toe-in bak och fel camber-inställning bak.

Är det någon som tror mig om jag säger att det känns mycket bättre? Helt otroligt faktiskt!

Minsann behöver jag inte börja drömma om en E9x, min E46 känns toppen och nu ska jag ut och ta en biltur i solen.

Ha det bra!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.