|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har sökt lite och folk verkar skriva lite olika angående hur breda däck man får in på e39. Jag går i dagarna om att beställa nya fälgar med däck och jag har tänkt följande. ACE Tyson Chrome 8,5" fram 245-35-19 ACE Tyson Chrome 9,5" bak 265-30-19 Bilen är en 540i Touring -97 och kommer att sänkas efter att fälgarna är monterade. (Bilen har nivåreglering bak). Kommer detta att fungera? Tycker ni att jag ska välja andra däck? /Crille | |
|
det borde inte vara några problem. |
|
|
Tack för svaret BoMoW men jag vill ha ett HELT säkert svar. Det sista jag vill göra är att lägga ut dessa pengar och sedan ha problem med att det inte fungerar. Jag kan leva med att det tar i litegrann vid full bil och kraftig dämpning vilket INTE inträffar ofta. Jag kan garrantera att någon vet helt säkert om detta kommer att fungera! Tack! /Crille |
|
| Tänk på att et-måttet är viktigt. | |
|
kan säga som så att polarn har en B10 Alpina touring med 19" alpina fälgar 275:or bak o 245:or fram, utan några som helst problem. hur mycket ska bilen sänkas ? |
|
|
Okej, och det är inte något speciellt med B10 alpina modellerna? T.ex bredare skärmkanter eller liknande? Jag hade helst sluppit valsa skärmarna. Jag är inte helt 100% på sänkningen, men som jag har fått tips om för att få det snyggt så är det 50mm fram och ca 30mm bak. Fram har jag läst flera som rekommenderar 50mm. Bak är jag däremot inte lika säker på. /Crille |
|
|
kamel2, givetvis kommer jag köpa fälgar med ET som är till min modell. (ET20). /Crille |
|
| På sedan modellen er det orginalt med et 22 på 9,5" felg bak.tror et 20 blir helt ok på touring med 265 dekk. | |
|
Okej... En liten ändring. För att få så rätt höjd som möjligt på däcken måste jag ha följande: 235/35/19 265/30/19 Men det var ju inte problemet. Bara jag är säker att jag får in däcken och att det blir rätt så är jag nöjd! /Crille |
|
|
Jag har följande uppsättning: Fälgar: M6 18", 8,5" fram och 9,5" bak Däck: Kumho Ecsta SPT KU31 235/40-18 fram och 265/35-18 bak Chassi: Bilstein B8 Sprint Eibach Pro-Kit 40/25 Sitter det tre fullvuxna där bak och jag kör på ett gupp i vägen i lite hastighet så skrapar det lite lite i innerskärmen. |
|
|
Kolla med chrille "deejaywasp" Han har 9,5 fram men har fär mig att det tog i lite.... Personligen tror jag att du måste ha någon annan et för att ha 245 istället för 235 för att det ska fungera. Men kolla med chrille här på forumet. MvH Bmw 4-ever |
|
|
måste påpeka att du ommer ha väldigt stor differans i diameter mellan fram och bak på nästan 2%. Kansek kommer du att få problem med asc eller att auomaten kommer inte växla som den ska. 235 och 265 passa bra men 275 med 235 är det som skilljer sig minst ifrån varandra i diametern bara 0,08% men kan få problem med skärmarna där bak när du sänker bilen. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tack för alla svar! Yes peter, jag har inte hunnit uppdatera. Detta var en miss från min sida först. Det kommer bli 235 och 265 då det blir som sagt betydligt större fel med 245 och 265. Nu är det väl bara att öppna plånboken då! :) /Crille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.