AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.733

Skrammlande ljud från stötdämpare bak.

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hejsan.

Har ett skrammlande ljud från höger bakre stötdämpare.
Det låter som något ligger löst under hatthyllan och skallrar vid gupp och ojämnheter i vägen.
Tog bort hatthyllan i helgen med upptäckte inget konstigt, drog också efter stötdämparna utan att kunna konstatera någon orsak till missljud där.

Vad kan det vara?...blir tokigt på detta skrammel. låter lite som att åka volvo 245!

OBS!..utanför bilen hörs inget skrammel.

Mvh
Skalman
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Mina främre dämpare skramlade ganska rejält.. de var helt enkelt slut! När de var demonterade kunde man lätt känna ett tydligt glapp när man röck i kolvstången.

Vad har du för dämpare? EDC? Nivå?

När jag hade nybytt alla dämparna hade jag troligen luft i systemet i de bakre, då slamrade det så att jag trodde att jag monterat något fatalt fel, men det gick till sig när systemet hade fått lufta sig och pentosin-nivån började ligga konstant.

Har ett par bakre EDC-dämpare med nivå liggandes, ena läcker (högra tyvärr), men de skramlade inte.
me
161
merza
750ia-95
Jag hadde också skrammel från bakhjulet
På min var det en bromsklots som glappade
ut med och klappa till med hammaren så den blev lite större
sen var det problemet löst
(Kanske inte samma skrammel som ni men jag leta som en dåre innan jag hitta felet)
Lycka till
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej..

Har hittat felet (eller rättare sagt frugan) det visade sig att luckan till tanklocket glappade vilket orsakade ett hemskt skallrande vid ojämn väg.

Och jag som rivit ned himmel och jord för att hitta felet, så upptäcker tanten problemet på 5 minuter, nu lär man väll få höra detta i år och dar " suck"

Mvh
Skalman
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
HAHA ja DET lär du få höra, men tänk om du hade beställt nya dämpare :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.