|
|
|
|---|---|
|
Fick ett läckage på en bromsledning på vänster bak i helgen. Har någon koll på hur stor reparation/pengar det handlar om att fixa eller går det att fixa själv? | |
| Du måste skarva dit ett nytt rör. Jag kommer inte ihåg om du måste ta ner tanken men det handlar nog om ett par timmar om du har alla verktyg och material, går säkert fortare om du är erfaren inom ämnet. | |
|
bmwkung: När du är klar med reparationerna kan du väl skriva en rad. Som Dani säger är det lite oklart om man måste ner med tanken för att komma åt bromsröret på förarsidan, skulle vara bra att få klarhet i detta. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. |
|
|
Ok, återkommer med beskrivning av reparationen. |
|
|
Lämnade in bilen på verkstad, de fick byta en bra bit med rör. Kalaset gick på 3400:- med jobb och materiel. |
|
|
Blev dom tvungna att plocka ner tanken och allt? Eller går det att få till på annat sätt? A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. |
|
| Tror inte att dom gjorde det. | |
|
En bra bit med rör måste vara dagens ord har de inte tagit ner tanken för de pengarna så har de blåst dig Bromsrör är inte i guld Ha de T |
|
| Ska kolla fakturan närmare så återkommer jag med arbetad tid och åtgång av materiel. | |
|
Låter bra det bmwkung... Jag har bytt på passagerarsidan men förarsidan skulle nog må bra av en uppdatering... inget läckage än men det kommer nog. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. |
|
| Med tanke på att 50 meter kopparrör kostar 1000 spänn så låter det som att reparationen var lite i dyraste laget. Hoppas de gjorde et bra jobb iaf, det är ju viktigast även om det var en saftig räkning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.