|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan lista up alla sensorer som styr smg lådan, tex sensor att dörren är stängd osv... Talar nu främst om smg1 (e36). Känner smg:n av tex en abs sensor? Min smg pump är nyutbytt men ändå så krånglar lådan efter ca 50 mil. Luftar ur systemet igen, kör 50 mil och samma visa. Får varken upp nån felvarning i bilen eller via diagnosuttaget.. | |
| SMG II må ha igjen panser ihvertfall.. Det er også et rele til pumpa som har en "tendens" til å ryke, noe ikke alle verksteder får med seg.... | |
| Vill du beskirva mer om hur den krånglar?? | |
|
Tror jag hittat felet nu, en defekt bromsljuskontakt kan göra att smg:n får spelet. Så det är en sensor som är viktig att den fungerar bra när man har smg1. Och bromsljuskontakten är ju ett mycket känt fenomen på e36. Jag har bytt min 2 ggr på 1 år ca.. Ganska kass kvalitet om jag själv får säga det... |
|
|
Synd att du inte läste om den lådan här på AP innan du köpte bilen. Då hade du nog tänkt om kring SMG 1. Mitt förslag är att du säljer bilen fortare än kvickt och skaffar en med Manuell låda istället. Mvh Markuz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.