|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Starre: Det finns tillräckligt med sås i alla behållarna Bader: Det Låter jävligtkrångligt.... men det verkar vara sista utvägen... får väll testa det... annars blir det väll att jag får lämna inden... någon som har någon aning om vad det kan kosta?? --------------------------------- Drive It Like You Stole it --------------------------------- |
|
| Näää, inte alls krångligt. Gjorde det säkert 5-6 gånger tills jag ledsnade och fixade det. Det tar ca 15-20 minuter när man vänjer sig ;) | |
|
Fixade det?? --------------------------------- Drive It Like You Stole it --------------------------------- |
|
|
Fixade vadå för nåt??? --------------------------------- Drive It Like You Stole it --------------------------------- |
|
| Bytte slavcylinder.. | |
|
aha.... *med risk för att verka dum* Men var sitter den någonstans och hur ser den ut..... --------------------------------- Drive It Like You Stole it --------------------------------- |
|
|
Är detn på växel lådan eller vadå? --------------------------------- Drive It Like You Stole it --------------------------------- |
|
| Japp, det är den på lådan | |
|
hmm..... ok jag får se vad jag kan hitta!! |
|
|
Hur kommer man åt kopplingscylindern om man måste byta den ?? Ska man krypa under bilen eller går det på ett annat sätt? |
|
|
Obs! jag har en 325 -93 ... Jag gjorde bara en sökning och insåg inte att det var i 7-serien forumet Hoppas jag kan få hjälp med detta |
|
|
smart tips bader!!!! gäller bara att ha fyllt slangen helt innan man börjar! deejaywasp: hittat cylindern??? den borde ju sitta på v.sida nederkant H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Behöver inte ha fyllt slangen eftersom bromsen inte suger in luften och man pumpar bara vidare tills även den nya luften har tryckts upp ur behållaren. |
|
|
nä inte haft tid ännu... Kommit på att man kan köra bilen ändå genom att alldrig koppla längre än 10 sekunder... Får väll åka in på macken och hissa upp bilen och se om jag hittar den... |
|
|
Nu har jag varit och köpt en ny kopplings cylinder... Bilmeken trodde att det var huvud cyllen så jag köpte den istället för slaven.... Ska sätta dit den i helgen ... återkommer med resultaten nästa vecka!!! |
|
|
Nu är huvud cylindern bytt och kopplingen funkar perfekt... Tack allihopa för hjälpen.... Vad skulle man göra utan dettta forum.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.